رونمایی از تابلوی سیاه‌مشق نستعلیق در مدح پیامبر(ص)
کد خبر: 4052795
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۶:۳۱
در نمایشگاه قرآن اصفهان انجام شد؛

رونمایی از تابلوی سیاه‌مشق نستعلیق در مدح پیامبر(ص)

آیین رونمایی از تابلوی سیاه‌مشق نستعلیق در وصف پیامبر اعظم(ص) در هفدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان برگزار شد.

تابلوی سیاه‌مشق نستعلیق در مدح پیامبر(ص)

در دومین روز از هفدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان، آیین رونمایی از تابلوی سیاه‌مشق نستعلیق در وصف پیامبر اعظم(ص) اثر استاد «فرزام زالی» در غرفه دانشگاه معارف قرآن و عترت(ع) اصفهان برگزار شد.

محسن حاج‌کاظمیان، رئیس دانشگاه معارف قرآن و عترت(ع) اصفهان در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنای اصفهان، این تابلو را اثری کم‌نظیر از همه جنبه‌ها ارزیابی و تأکید کرد: این اثر که به یونسکو هم ارسال شده است تابلویی در مدح پیامبر اکرم(ص) به‌شمار می‌رود و در آن یکی از قصیده‌های مثنوی معنوی به سیاه‌مشق نگارش شده است.

وی تصریح کرد: یکی از ابداعات دانشگاه معارف قرآن و عترت(ع)، تشکیل مرکز آفرینش‌های هنری معارف قرآن و عترت(ع) است، چراکه معتقدیم تبیین این معارف در قالب هنر، ابزاری قوی برای پیام‌رسانی محسوب می‌شود.

رئیس دانشگاه معارف قرآن و عترت(ع) اصفهان به تعدد آیات و روایاتی که ظرفیت بروز و ظهور هنری دارند، اشاره و تأکید کرد: آیاتی که در زندگی مردم از اثرگذاری بیشتری برخوردار است، می‌تواند در قالب هنرهایی چون خوشنویسی و نقاشی ارائه شود و دانشگاه معارف قرآن و عترت(ع) در پیگیری این موضوع، همه تلاش خود را به‌کار‌ گرفته است.

وی با اعلام اینکه دانشگاه معارف قرآن و عترت(ع) اکنون به یک موزه دانشگاه تبدیل شده است، ادامه داد: آثار فراوان و ارزشمند هنری و قرآنی تولید شده در این دانشگاه، در بخش‌های مختلف این مرکز آموزشی در معرض دید دانشجویان و عموم مردم قرار دارد.

حاج‌کاظمیان اظهار کرد: دانشگاه معارف قرآن و عترت(ع) طی ۳۰ سال فعالیت خود موفق به تربیت ۱۵ هزار دانشجو در رشته‌های علوم قرآن و حدیث، نهج‌البلاغه، روانشناسی، مشاوره و حقوق شده است.

وی هدف از تأسیس این دانشگاه را تربیت مبلغ معارف قرآن و عترت(ع) بیان کرد و گفت: همه تلاش خود را به‌کار گرفته‌ایم تا نیروهای مبلغ را در همه حوزه‌ها تربیت کنیم و این نیروها بتوانند به جامعه خدمت کنند.

یادآور می‌شود، تابلوی سیاه‌مشق نستعلیق در وصف پیامبر اعظم(ص) طی ۳۰ روز و روزانه به مدت هشت ساعت به رشته تحریر درآمده و در نگارگری آن از آب میوه توت‌فرنگی در‌ کنار جوهر استفاده شده است.

انتهای پیام
captcha