شهدا زیر پرچم روحانیت حرکت می‌کردند
کد خبر: 4058207
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۹

شهدا زیر پرچم روحانیت حرکت می‌کردند

استاندار اصفهان گفت: روحانیت پیشتاز فرهنگ ایثار و شهادت در دوران اخیر بود و هر شهید در جمهوری اسلامی، زیر پرچم روحانیت حرکت کرده است.

سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان

به گزارش ایکنا، سیدرضا مرتضوی، استاندار اصفهان در کنگره شهدای طلبه و روحانی استان اصفهان که امروز، ۲۹ اردیبهشت‌ماه در گلستان شهدای اصفهان برگزار شد، با اشاره به اهمیت فرهنگ ایثار و شهادت در اسلام و تشیع که تبلور آن را در بزنگاه‌های تاریخی و مسیر حرکت کشور شاهد بوده‌ایم، اظهار کرد: هر جا که این نگاه و فرهنگ حاکم شده، ثمره آن، امنیت، آسایش، توسعه دین، حفظ ارزش‌های اسلامی و گسترش دینداری بوده است. 

وی افزود: یکی از این بزنگاه‌ها، دوران نهضت امام(ره)، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بود که توجه به فرهنگ ایثار و شهادت، موجب نگاه‌ داشته شدن اسلام شد و امام(ره)‌ نیز حفظ اسلام را مدیون این ایثارگری‌ها ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌می‌دانستند. 

استاندار اصفهان بیان کرد: اگر به زمانی که فرهنگ ایثار و شهادت حاکم نبود، بنگریم، قدردان امروز خواهیم بود که صاحب این فرهنگ و هویت هستیم و اگر از برگزاری این نوع بزرگداشت‌ها غافل شویم، جامعه از بسیاری محافظت‌ها و چهارچوب‌های دینی محروم می‌شود‌.

وی با تأکید بر اینکه پیشتاز فرهنگ ایثار و شهادت در دوران اخیر، روحانیت معظم بوده‌اند، گفت: در اهمیت نقش روحانیون در دفاع مقدس، همین بس که از هر هزار روحانی، ۴٠ نفر به شهادت رسیدند و این موضوع محدود به یک طبقه از این قشر نیست و عناوین شهدا گواه این مدعاست که روحانیون فقط مردم را به میدان دعوت نکردند، بلکه خود نیز در میدان ایستادند و مبارزه کردند.

مرتضوی با اشاره به آثار حضور روحانیت در جبهه‌ها، گفت: تقویت فضای معنوی در میان رزمندگان، یکی از این آثار بود؛ هر رزمنده حرکت خود را با دو بال تنظیم می‌کرد که یکی، برخاسته از نماز و رعایت تقوای الهی و دیگری، آموزش‌های نظامی بود و همین موضوع باعث تفاوت و تمایز رزمندگان ما با سایر نظامیان بوده است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت روحانیت دوشادوش مردم، به دوران دفاع مقدس محدود نشد، تأکید کرد: هیچ کس فعالیت‌ها و اقدامات این قشر در زمان پاندمی کرونا، سیل لرستان و خوزستان، زلزله کرمانشاه و... را فراموش نمی‌کند؛ اگر چه دشمن تلاش زیادی برای نادیده گرفتن این اقدامات از سوی مردم انجام می‌دهد، ولی ریشه‌های ایثار در این کشور به حضور روحانیت در کنار مردم برمی‌گردد و یکی از ویژگی‌های این قشر، کار برای رضای خداست. 

استاندار اصفهان تصریح کرد: اصفهان، اولین استان در تقدیم شهدای روحانی بود که این موضوع به مرجعیت حوزه علمیه اصفهان در ادوار گذشته بازمی‌گردد و هر شهیدی که در جمهوری اسلامی و اصفهان در این مسیر رستگار شد، زیر پرچم روحانیت حرکت کرده است.

وی بیان کرد: امروز برای حفظ جوانان و نوجوانان در شرایط جنگ فرهنگی، چاره‌ای جز تمسک به مکتب ایثار و شهادت نداریم و به همین دلیل، باید برای ادامه این مسیر پس از برگزاری این رویداد نیز برنامه‌ریزی کنیم.

انتهای پیام
captcha