آشنایی با سازه‌های آبی تخت فولاد در ویژه‌برنامه «آب و آیین»
کد خبر: 4089857
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۹

آشنایی با سازه‌های آبی تخت فولاد در ویژه‌برنامه «آب و آیین»

«آب و آیین» عنوان اولین رویداد از سلسله رویدادهای گردشگری «گنجواره» است که به منظور آشنایی با عناصر و سازه‌های مرتبط با آب در مجموعه تخت فولاد برگزار می‌شود.

آب‌انبار کازرونی در تخت فولاد

هادی نظری، مسئول ارتباطات و امور بین‌الملل تخت فولاد در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، از برگزاری ویژه‌برنامه «آب و آیین» در این مجموعه خبر داد و اظهار کرد: این رویداد در قالب سلسه رویداد‌های «گنجواره؛ ناگفته‌ها و نادیده‌های تخت فولاد» و به منظور آشنایی با عناصر و سازه‌های مرتبط با آب در تاریخ 21 مهرماه جاری در این مجموعه برگزار می‌شود.

وی افزود: این گنجواره در قالب یک رویداد گردشگری برگزار خواهد شد و شرکت‌کنندگان از عناصر و سازه‌های آبی تخت فولاد بازدید خواهند کرد. در این رویداد، یک راهنما و یک کارشناس حضور دارند تا توضیحات مربوط به سازه‌های آبی تخت فولاد، از جمله وجه تسمیه‌ و چیستی و چرایی ساخت آنها را به شرکت‌کنندگان ارائه دهند. این سازه‌ها شامل سنگ‌آب‌ها، تشت‌آب‌ها، آب‌انبار کازرونی و نهرهای موجود در تخت فولاد است.

مسئول ارتباطات و امور بین‌الملل تخت فولاد ادامه داد: سلسله رویدادهای گنجواره قرار است مختص برنامه‌های گردشگری در این مجموعه باشد که اولین آنها با عنوان آب و آیین برگزار می‌شود و رویداد دوم نیز با موضوع گنبدهای تخت فولاد برگزار خواهد شد.

وی تأکید کرد: متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام در این رویداد می‌توانند با شماره 09028011355 تماس بگیرند تا به آنها فراخوان داده شود. پیش‌بینی ما، ثبت‌نام حدود 100 نفر در این رویداد است، ولی ظرفیت ثبت‌نام محدود نیست و اگر تعداد ثبت‌نام‌کنندگان بیشتر شود، تعداد تورها را افزایش خواهیم داد.

گفت‌وگو از زهراسادات مرتضوی

انتهای پیام
captcha