هفتمین دوره طرح طوبی در مؤسسه روشندلان اصفهان برگزار می‌شود
کد خبر: 4103325
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۱

هفتمین دوره طرح طوبی در مؤسسه روشندلان اصفهان برگزار می‌شود

مدیرعامل مؤسسه قرآن و عترت روشندلان اصفهان از اجرای هفتمین دوره طرح طوبی ویژه نابینایان و کم‌بینایان سراسر کشور خبر داد.

سیدمرتضی نیکزادالحسینی مدیر مؤسسه قرآن و عترت روشندلان اصفهانسیدمرتضی نیکزادالحسینی، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت روشندلان در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان با بیان اینکه طرح طوبی هر ساله برای قرآن‌آموزان اجرا می‌شود، اظهار کرد: در نیمه دوم سال جاری هفتمین دوره این طرح با عنوان حفظ و تثبیت قرآن کریم به‌صورت غیرحضوری برگزار می‌‎شود و همه نابینایان و کم‌بینایان سراسر کشور می‌‎توانند در این دوره ثبت‌نام ‌کنند.

وی افزود: این کلاس‌ها با حضور مربیان و مدرسان متخصص در زمینه نحوه تعامل با افراد نابینا و کم‌بینا برگزار می‌شود. در شش دوره قبل، داوطلبان و قرآن‌پژوهانی از استان‌های مختلف و مقاطع مختلف سنی در این کلاس‌ها شرکت کرده و برای شرکت در آزمون‌ها و مسابقات مختلف آماده شده‌اند.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت روشندلان اصفهان با اشاره به آزمون‌‎های حفظ و اعطای مدرک به حفاظ گفت: با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و دارالقرآن، در حال فراهم کردن مقدمات برگزاری آزمون‌های حفظ عمومی برای قرآن‌پژوهان نابینا و کم‌بینا در سطح کشور هستیم.

وی افزود: برای نابینایان و کم‌‎بینایان ملاحظات خاصی در برگزاری آزمون‌ها وجود دارد، از جمله اینکه طبق مقررات بین‌المللی باید یک برابر و نیم زمان برای آزمون آنها در نظر گرفته شود. همچنین ممتحنین و برگزارکنندگان باید افراد خبره و آشنا با شرایط این افراد باشند. لذا، با همکاری سازمان دارالقرآن در حال فراهم کردن مقدمات ثبت‌نام این قشر از قرآن‌آموزان هستیم تا‌ آنها نیز بتوانند در آزمون حفظ و اعطای مدرک قرآن شرکت کنند.

نیکزادالحسینی ادامه داد: مرحله نهایی این آزمون با توجه به جدول زمان‌بندی، چهارم اسفندماه سال جاری، مصادف با دوم شعبان برگزار می‌شود و فراخوان ثبت‌‎نام به سازمان‌های مربوطه مثل بهزیستی، آموزش و پرورش استثنایی و مدارس نابینایان اعلام و استقبال بسیار خوبی انجام شده است.

وی اضافه کرد: پس از انجام ثبت‌‎نام و مراحل مقدماتی و فراهم کردن امکانات، تست و سطح‌بندی حفاظ آغاز می‌شود و آزمون‌های آزمایشی با هدف آمادگی بیشتر برای آزمون اصلی و آشنایی با سؤالات برگزار خواهد شد.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی، مردمی قرآن و عترت روشندلان اصفهان با بیان اینکه یکی از مسائل مهم در برگزاری آزمون‌های حفظ، پرسش از مفاهیم در کنار محفوظات قرآنی است، گفت: قرآن‌پژوهانی که در رشته حفظ پنج جزء به بالا در این آزمون شرکت می‌کنند، باید غیر از محفوظات قرآنی به سؤالات مفاهیم هم پاسخ دهند و در این رابطه، انتشارات مؤسسه روشندلان در حال آماده‌‎سازی مفاهیم و ترجمه آیات و موارد امتحانی است تا به دو صورت فایل صوتی یا کتاب چاپی به خط بریل در اختیار داوطلبان قرار گیرد.

وی ابراز امیدواری کرد که با همکاری سازمان‌های مختلف مثل آموزش و پرورش استثنایی، بهزیستی و سازمان دارالقرآن در برگزاری این آزمون‌ها، کلاس‌ها، جشنواره‌ها، مسابقات و فعالیت‌های قرآنی برای این قشر از قرآن‌آموزان گسترش پیدا کند.

پریسا عابدی

انتهای پیام
captcha