مراسم اعتکاف در 320 مسجد اصفهان برگزار می‌شود
کد خبر: 4116719
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷

مراسم اعتکاف در 320 مسجد اصفهان برگزار می‌شود

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: تاکنون، نزدیک به 320 مسجد شهری و روستایی در استان اصفهان برای برگزاری مراسم اعتکاف اعلام آمادگی کرده‌اند.

مراسم معنوی اعتکاف

حجت‌الاسلام محمدرضا سرلک، معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی متولی اصلی پیگیری امور اعتکاف در سطح کشور است، اظهار کرد: از یک ماه پیش، جلسات ستاد‎های برگزاری اعتکاف را در سطح استان تشکیل دادیم و در 28 شهرستان به تفکیک، جلسات شورای اعتکاف با حضور رئیس اداره تبلیغات اسلامی، امام جمعه، بسیج و ستادهای مردمی مجری تشکیل شده است.

وی افزود: تاکنون، پنج جلسه شورای اعتکاف برگزار و مساجد هدف، خدمات فرهنگی لازم و افرادی که تمایل به برگزاری اعتکاف در مساجد داشتند، مشخص شده‌اند. احکامی هم از سوی سازمان تبلیغات اسلامی صادر شده است که مسئول برگزاری در هر استان را مشخص می‌کند.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان ادامه داد: ستاد مرکزی نیز در شهر اصفهان تشکیل و هفته گذشته، اولین جلسه آن با حضور مسئولان مردمی اعتکاف برگزار شد. چهارشنبه هفته جاری نیز دومین جلسه این ستاد برگزار می‌شود. همچنین کانالی در فضای مجازی ‎راه‌اندازی شد که محتوای فرهنگی در اختیار برگزارکنندگان قرار می‌دهد.

وی بیان کرد: کارگروه اعزام مبلغ تخصصی ویژه معتکفین، به‌خصوص در حوزه نوجوان و بانوان ایجاد شده است و حدود 100 طلبه خانم و آقا که اعلام آمادگی کرده‏‌اند، بعد از ساماندهی، برای انجام فعالیت‌های تبلیغی و فرهنگی به مساجد اعزام می‌شوند. همچنین تعدادی از قاریان و مداحان استان شناسایی شده و اعلام آمادگی کرده‌اند که بعد از سامان‎دهی اعزام می‌شوند.

سرلک اضافه کرد: با توجه به وقفه دو ساله‌ای که به‌دلیل شیوع کرونا در برگزاری مراسم اعتکاف ایجاد شد، امسال تلاش و پیگیری بیشتری برای برگزاری مراسم اعتکاف داشتیم و تاکنون، نزدیک به 320 مسجد شهری و روستایی در استان برای برگزاری این مراسم اعلام آمادگی کرده‌اند. در شهر اصفهان نیز 40 مسجد برای برگزاری مراسم اعتکاف اعلام آمادگی کرده‌اند که دومین جلسه ستاد اعتکاف با این مساجد در هفته جاری برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در پشتیبانی از مساجد برای برگزاری مراسم اعتکاف تقسیم کار صورت گرفته است، گفت: پشتیبانی محتوایی و فرهنگی شامل اعزام مبلغ، قاری و مداح و تهیه محتوای سخنرانی در سه موضوع جهاد تبیین، هویت زن و جمعیت، آماده و به مساجد و مبلغان ارائه می‌شود. مسابقه‌ای نیز ویژه معتکفین استان در حال طراحی و آماده‌سازی است. تسهیلگری تبلیغات و مجوزها نیز از دیگر اقدامات خواهد بود. در واقع، ما در حوزه غنابخشی فرهنگی اعتکاف فعالیت می‌کنیم و پشتیبانی مالی نیز از سوی ستادهای مردمی و بعضی از ارگان‌ها مثل شهرداری در حال انجام و پیگیری است.

پریسا عابدی

انتهای پیام
captcha