مساجد اصفهان به استقبال نوروز و ماه خدا می‌روند
کد خبر: 4123000
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱

مساجد اصفهان به استقبال نوروز و ماه خدا می‌روند

رئیس اداره مشارکت‌های فرهنگی و اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان از اعلام دو فراخوان «صبح امید» و «گنبدهای فیروزه‌ای به استقبال نوروز و ماه خدا» خبر داد و گفت: فراخوان صبح امید با هدف برگزاری جشن‌های محله‌محور به‌مناسبت نیمه شعبان و فراخوان گنبدهای فیروزه‎ای با هدف ارائه خدمت از سوی مساجد سطح شهر به مسافران نوروزی اعلام شده است.

مسجد امام اصفهان

مریم امینی، رئیس اداره مشارکت‌های فرهنگی و اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان با اشاره به فراخوان «صبح امید» اظهار کرد: این فراخوان با موضوع حمایت از کانون‌ها و مراکز فرهنگی و با هدف برگزاری جشن‌ها و ایستگاه‌های شادی محله‌محور در عرصه‌های شهری اعلام شده است.

وی افزود: مراکز و کانون‌های فرهنگی برای شرکت در این فراخوان، تا 10 اسفندماه سال جاری می‌توانند با مراجعه به ادارات فرهنگی اجتماعی در مناطق پانزده‌‎گانه شهرداری و تکمیل فرم‌‎‌های مربوطه، از حمایت‌های مالی اداره مشارکت‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان بهره‌مند شوند.

رئیس اداره مشارکت‌های فرهنگی و اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان همچنین به فراخوان «گنبدهای فیروزه‌ای به استقبال نوروز و ماه خدا» اشاره کرد و گفت: هدف این فراخوان، حمایت از مساجدی است که در ایام نوروز به مسافران خدمات می‌دهند و طرح مذکور نیز از 28 اسفندماه سال جاری تا 15 فروردین‌ماه سال آینده اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: مساجدی که در محل تردد مسافران نوروزی باشند، امکان باز بودن درب سرویس‌های بهداشتی، ارائه خدمات رفاهی نظیر مکان استراحت، محل طبخ و ارائه پذیرایی و نیز امکان ارائه خدمات فرهنگی و مذهبی از جمله برپایی غرفه‌های فرهنگی، مذهبی، میزهای مشاوره، غرفه‌های ویژه کودک و... را داشته باشند، مشمول این فراخوان می‌شوند.

امینی گفت: اعضای هیئت امنای این مساجد تا 15 اسفندماه فرصت دارند تا با مراجعه به اداره مشارکت‌های فرهنگی و اجتماعی، واقع در خیابان کمال اسماعیل و تکمیل فرم‌های مربوطه، نسبت به ثبت‌نام و حضور در این فراخوان اقدام کنند.

وی بیان کرد: اداره مشارکت‌های فرهنگی و اجتماعی در طول مدت ارائه خدمات با انجام بازدید و اعزام کارشناسان، نسبت به ارزیابی عملکرد مساجد اقدام می‌کند و در پایان مدت، بسته به کمیت و کیفیت عملکرد مجموعه، مساعدت نقدی خود را به آنها اختصاص خواهد داد.

پریسا عابدی

انتهای پیام
captcha