برگزاری مسابقات قرآن دانشجويان در تبريز بهترين پاسخ به شبهه‌فكنی‌های وهابيون است
کد خبر: 1013076
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۳

برگزاری مسابقات قرآن دانشجويان در تبريز بهترين پاسخ به شبهه‌فكنی‌های وهابيون است

آيت‌الله مجتهد شبستری ديروز 31 ارديبهشت‌ماه در اولين نشست سياستگذاری ستاد برگزاری چهارمين دوره مسابقات بين‌الملل قرآنی دانشجويان مسلمان جهان، برگزاری اين دوره از مسابقات قرآن دانشجويان مسلمان جهان در تبريز را بهترين و مناسب‌ترين پاسخ به شبهه‌‌افكنی‌های وهابيون دانست.


گروه فعاليتهای قرآنی:آيت‌الله مجتهد شبستری ديروز 31 ارديبهشت‌ماه در اولين نشست سياستگذاری ستاد برگزاری چهارمين دوره مسابقات بين‌الملل قرآنی دانشجويان مسلمان جهان، برگزاری اين دوره از مسابقات قرآن دانشجويان مسلمان جهان در تبريز را بهترين و مناسب‌ترين پاسخ به شبهه‌‌افكنی‌های وهابيون دانست.


به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه آذربايجان شرقی، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبريز آيت‌الله مجتهد شبستری در نشست سياستگذاری ستاد برگزاری چهارمين دوره مسابقات بين‌الملل قرآنی دانشجويان مسلمان جهان كه ديروز 31 ارديبهشت‌ماه برگزار شد، با اشاره به نقش و تأثير قرآن و تعاليم و آموزه‌های اين كتاب الهی در هدايت جوانان و نسل حاضر ، از قرآن به عنوان بهترين ابزار برای مقابله با شبهه وهابيون و نيز تسريع كننده روند بيداری اسلامی در منطقه ياد كرد.


امام جمعه تبريز همچنين حركت در مسير قرآن را زمينه‌ساز سعادت و رستگاری بشر و تقويت روحی و معنوی انسان دانست و خاطرنشان كرد: خوشبختانه به بركت انقلاب و در سايه استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی نشر و ترويج مفاهيم و تعاليم قرآنی در جامعه رشد چشمگيری داشته و با وجود نهادها و سازمان‌های فعال در حوزه آموزش و پژوهش و ترويج قرآن ، گرايش به آموزه‌های اين كتاب معجزه‌گر الهی افزايش يافته است.


آيت‌الله شبستری در بخش ديگری از سخنان خود با تأكيد بر لزوم تشويق مردم به ويژه جوانان و دانشجويان به فراگيری تعاليم و درس‌ها و آموزه‌های قرآن ، برگزاری چنين رقابت‌هايی را در تحقق اهداف مذكور مؤثر دانست.


وی با قدردانی از پيشگامی شهرداری تبريز در قبول ميزبانی مسابقات مذكور خواستار همكاری و مشاركت جدی ساير نهادها و دستگاه‌های اجرايی و فرهنگی استان در برگزاری موفق و باشكوه چهارمين دوره مسابقات بين‌المللی قرآن دانشجويان مسلمان جهان شد.


مهندس نوين در ادامه اين نشست با ابراز خرسندی از ميزبانی شهرداری در برگزاری اين رويداد بزرگ معنوی و بين‌المللی خاطرنشان كرد: شهرداری تبريز با همكاری جهاد دانشگاهی كشور و سازمان فعاليت‌های قرآنی جهاد دانشگاهی ، در هفته پايانی شهريور ماه سال جاری ميزبان قاريان و حافظان دانشجوی مسلمان از بيش از 50 كشور جهان خواهد بود و برگزاری اين مسابقات افتخاری بزرگ برای شهر تبريز ، اولين پايتخت جهان تشيع به شمار می‌رود.


شهردار تبريز افزود: ستاد برگزاری تمام تلاش خود را به كار خواهد بست تا اين دوره به عنوان موفق‌ترين دوره به نام تبريز ثبت شود.


مهندس نوين در خاتمه، ميزبانی و برگزاری اين مسابقات را در راستای ترويج و اشاعه فرهنگ و مفاهيم ناب قرآن و تعاليم اين كتاب آسمانی ارزيابی و خاطرنشان كرد: اين مسابقات با حمايت‌های شورای اسلامی شهر به ميزبانی شهرداری و دبيری سازمان فرهنگی هنری و مشاركت ديگر دستگاه‌های اجرايی ، علمی ، نهادهای قرآنی ، صداوسيما ، دانشگاه‌ها و جهاد دانشگاهی برگزار خواهد شد و بالغ بر 120 قاری و حافظ ممتاز و بين‌المللی قرآن از داخل و خارج كشور طی 4 روز به رقابت خواهند پرداخت.


اولين نشست سياستگذاری ستاد برگزاری چهارمين دوره مسابقات بين‌الملل قرآنی دانشجويان مسلمان جهان دربيت امام جمعه تبريز و با حضور شهردار تبريز ، مسئولان و اعضای ستاد برگزاری اين مسابقات ، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی كشور ، مديرعامل خبرگزاری قرآْنی ايكنا و مديران و مسئولان دانشگاه‌ها و مراكز فرهنگی ـ قرآنی استان برگزار گرديد.


گفتنی است مسابقات حفظ و قرائت قرآن دانشجويان مسلمان جهان به همت سازمان فعاليت‌های قرآنی جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود كه چهارمين‌دوره اين مسابقات به ميزبانی شهرداری تبريز در فاصله زمانی 22 تا 25 شهريورماه سال جاری همزمان با ايام شهادت امام جعفر صادق‌(ع) و به ميزبانی تبريز برگزار خواهد شد.


برپايی كارگاه‌های آموزشی قرآن‌پژوهی‌، سخنرانی‌های تخصصی با موضوع قرآن و مهم‌تر از آن موضوع بيداری اسلامی و نقش قرآن در تداوم موج اسلام‌خواهی در جهان عرب از مهم‌ترين شاخص‌های اين دوره از مسابقات قرآن دانشجويان مسلمان جهان اعلام شده است.

captcha