برگزاری آئین «سیاه‌پوشان حسینی» در شهرضا
کد خبر: 1311128
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۱

برگزاری آئین «سیاه‌پوشان حسینی» در شهرضا

به‌مناسبت فرارسیدن محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر، آئین سیاه‌پوش شدن عزاداران حسینی در محل بیت الحسین هیئت سینه‌زن شهرضا برگزار شد.


به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین سیف‌الله یعقوبی، نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه شهرضا به‌مناسبت فرا رسیدن محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر در آئین سیاه‌پوش شدن عزاداران حسینی دربیت الحسین هیئت سینه‌زن شهرضا اظهار کرد: دستگاه امام حسین(ع) اخلاص می‌خواهد.



وی با بیان این‌که دستگاه امام حسین‌(ع) تنها اخلاص می‌خواهد، تأکید کرد: هرچه نیت ما خالص‌تر باشد، کیفیت عزاداری ما بالاتر می‌رود و انسان از فضای معنویت آن بیشتراستفاده می‌کند. باید سعی کنیم درجه اخلاص خود را بالا ببریم.



حجت‌الاسلام یعقوبی خطاب به عزاداران عنوان کرد: عزاداری فقط برای اباعبدالله(ع) باشد همانگونه که امام حسین(ع) برای بقای دین همه چیزش را برای خدا داد ما هم وقتی می‌گوئیم «یا حسین» فقط نیت برای خدا و امام حسین(ع) باشد.



وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت حسین‌ابن‌علی(ع) گفت: هیئت سینه‌زن شهرضا یکی از پرسابقه‌ترین هیئت‌های این شهرستان است و انشاءالله این عزاداری‌ها جزء حسنات ما ثبت و ضبط شود و این چیزی نیست که بتوان با چیز دیگری معاوضه کرد و برپایی مجالس عزاداری و حضور درهیئت‌های مذهبی یکی از بی‌ریاترین کارهایی است که در این ایام انجام می‌گیرد.



وی افزود: خداوند گذشتگان وعلمای ما که اینگونه پرورش دادند جامعه را رحمت کند که با نام و مکتب امام آشنا شدیم. 



در این مراسم که به همت هیئت سینه‌زن شهرضا با حضور پیشکسوتان، پیرغلامان وعزاداران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برگزار شده بود شرکت‌کنندگان طی آئینی توسط پیرغلامان حسینی و در جهت زنده نگه داشتن یاد و نام شهدای کربلا و آمادگی برای ورود به ماه محرم، صفر و نوکری خالصانه و عزاداری برای امام حسین(ع) و اصحاب باوفایش با انداختن شال‌های مشکی و سبز پیراهن‌های سیاه به تن کرده و مشکی پوش اباعبدالله‌‌الحسین(ع) شدند.



یادآور می‌شود، در این مراسم که فرماندار، مسئول سازمان تبلیغات اسلامی و تنی چند از مسئولان شهرضا، مسئولان هیئت‌های مذهبی نیز حضور داشتند، مداحان با نوحه‌خوانی، مدیحه‌سرایی و سینه‌زنی به عزاداری پرداختند.

captcha