رسانه‌ها از ظرفیت خود در انتقال پیام انقلاب اسلامی به جهان استفاده کنند
کد خبر: 1357899
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۱
حجت‌الاسلام صادقی:

رسانه‌ها از ظرفیت خود در انتقال پیام انقلاب اسلامی به جهان استفاده کنند

گروه اجتماعی: دادستان قزوین با بیان اینکه رسانه‌ها باید از ظرفیت خود برای انتقال پیام انقلاب اسلامی به جهان استفاده کنند، گفت: رقابت رسانه انقلاب اسلامی در رقابت با رسانه‌های خارجی باید هنری‌تر جلوه کند.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، حجت‌الاسلام صادقی نیارکی، دادستان عمومی و انقلاب قزوین در همایش گرامیداشت روز بسیج رسانه که روز گذشته، 21 دی در سالن شهید حسن‌پور قزوین برگزار شد، اظهار کرد: رسانه‌ها برای جذب مخاطب و رقابت با رسانه‌های خارجی باید نیازهای مخاطبان را در‌نظر بگیرند و هنری‌تر وارد شوند.



وی با بیان اینکه در جهان امروز با توجه به تنوع رسانه‌ها، رسانه دارای ارزش بالایی است و نیاز ضروری جامعه محسوب می‌شود، افزود: مشارکت مردم در اداره حکومت جنبه‌های متفاوتی دارد و در جمهوری اسلامی برخلاف جوامع غرب که به‌صورت جناح یا حزب می‌باشد در کشور ما مشارکت مردم بسیج گونه و به‌صورت مردم‌سالاری دینی صورت می‌گیرد.



وی تصریح کرد: با شکل‌گیری بسیج، توسط امام راحل‌(ره) نهادی مردمی شکل گرفت تا از ارزش‌ها دفاع کند و این تشکل با رویکردی مردمی و فارغ از هر گونه گروه‌بندی و جریان حزبی در مسیر انقلاب و منویات رهبری گام بر‌می‌دارد.



صادقی بیان کرد: در شرایط کنونی برای ایجاد رقابتی جدی با رسانه‌های خارجی که ما را مورد هجمه قرار داده‌اند نیازمند مجهز شدن به ابزارهای نوین و آشنایی با شیوه‌های اطلاع‌‎رسانی هستیم.



وی با بیان اینکه بسیج تشکل مردمی، خارج از جناح‌بندی حزبی است که از ارزش‌های اسلامی حفاظت می‌کند و جای آن در حوزه رسانه خالی بود، تصریح کرد: بسیج رسانه می‌تواند ما را در مقابله با تهاجم رسانه‌ای و فرهنگی غرب که در موضوعات مختلفی علیه ارزش‌های انسانی فعالیت می‌کنند یاری کند.



دادستان عمومی و انقلاب قزوین بیان کرد: با توجه به جایگاه رسانه درشرایط امروزی رسانه‌ها از ضروریات جوامع هستند و برای رسیدن به اهداف باید از آن‌ها استفاده کرد، دنیای استکبار با درک اینجایگاه از رسانه‌های متعدد برای رسیدن به اهداف سلطه‌گرانه خود استفاده می‌کند و ما هم برای رقابتی تنگاتنگ با آن‌ها نیازمند آشنایی با کاربرد رسانه به‌عنوان یک ابزار نوین هستیم.



وی گفت: فعالیت در رسانه‌ها اعم از دیداری، شنیداری، مکتوب و مجازی یک کار هنری و تخصصی است و شما نیز باید بتوانید از این ظرفیت برای انتقال پیام انقلاب اسلامی به‌خوبی استفاده کنید.



نیارکی تأکید کرد: با توجه به نیازهای مخاطبان نباید در رسانه شتابزده عمل کرد بلکه با استفاده از ابزارهای جدید علم روز باید برای رقابتی سالم و تنگاتنگ با رسانه‌های خارجی همت کنیم.



صادقی‌نیارکی با اشاره به حکومت اسلامی مبتنی بر قرآن در کشور افزود: در این عرصه نباید آموزه‌های دینی و صداقت فراموش شود بلکه با پایبندی قوی به ارزش‌های اسلامی و دوری از افترا، دروغ و تهمت خود را آلت دست دشمن نکنیم و در مسیر اهداف آن‌ها گام برنداریم.



وی همچنین گفت: رهبری و رعایت قانون خط قرمز رسانه‌ها محسوب می‌شود و در همه حوزه‌های مجازی، سایبری و مکتوب باید در مسیر قانون و منویات ولی فقیه حرکت کنیم و هر کس جز این عمل کند طبق قانون با آن برخورد می‌شود.



دادستان عمومی و انقلاب قزوین افزود: برخی رسانه‌ها تصور نکنند با عوض شدن دولت اتفاقی افتاده و می‌توانند به خود جرات دهند تا به ارزش‌ها بی‌اعتنایی یا توهین کنند و مورد مؤاخذه قرار نگیرند اگرچه دولت تغییر کرده است ولی کشور همچنان تحت هدایت رهبری است.



وی افزود: رسانه‌های مورد حمایت ما هستند و مرز حمایت ما از آن‌ها قانون است اگر در محدوده قانون و خطوط قرمز باشد قطعاً مورد حمایت است و موانع موجود را از سر راه آن‌ها بر می‌داریم و به رشد آن‌ها کمک می‌کنیم.



صادقی‌نیارکی خاطرنشان کرد: ما از انتقادات سازنده استقبال می‌کنیم، انتقاد سازنده با تخریب تفاوت دارد لذا رسانه‌ها باید طوری برنامه‌ریزی کند تا انتقاد‌ها در مسیر قانون و برای اصلاح امور باشد تا از حمایت دستگاه قضایی برخوردار باشند.

captcha