اصلاح سبک زندگی در خانواده اولین گام برای تحقق زندگی به شیوه دینی است
کد خبر: 1361681
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۴
امام جمعه اصفهان:

اصلاح سبک زندگی در خانواده اولین گام برای تحقق زندگی به شیوه دینی است

گروه اجتماعی: اصلاح سبک زندگی در خانواده اولین گام برای تحقق سبک زندگی اسلامی در جامعه است و هر چه خانواده از نظر آگاهی،اخلاق و تعهد از کیفیت بالاتری برخوردار باشد،آنها در برخورد با مشکلات کمتر دچار آسیب خواهند شد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان دوم بهمن در دیدار با مسئولان ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصفهان در خصوص سبک زندگی اسلامی گفت: با بیان این مطلب گفت: زیر بنای سبک‌های متعدد زندگی جهان‌بینی‌های مختلف افراد است.



امام جمعه اصفهان با اشاره به اینکه سبک زندگی بر اساس هدف هر شخص از زندگی تعریف می‌شود، خاطرنشان کرد: سبک زندگی روشی است که انسان برای رسیدن به یک هدف انتخاب و از آن استفاده می کند.



نماینده ولی فقیه در استان اصفهان هدف اسلام از زندگی را عزت و سعادت و سربلندی دانست و افزود: دستورات اسلام برای زندگی  به گونه‌ای است که در تمامی زمینه‌های زندگی بهترین منش‌ها، رفتار‌ها و معیارها را بدون محدودیت زمانی یا اقلیم جغرافیایی ارائه داده است.



آیت‌الله طباطبایی‌نژاد تفاوت سبک زندگی‌ها را به خاطر تفاوت تفکرات دانست و  تصریح کرد: هر کس برای رسیدن به عزت و سربلندی سبک و روشی را در زندگی انتخاب می‌کند که این انتخاب به نوع جهان‌بینی افراد و تعریف آن‌ها از عزت و سعادت بستگی دارد.



عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: بعضی همه سعادت را در معنویات می‌دانند و معتقدند اگر انسان روحش تقویت شود دیگر در اوج سعادت است، مثل مرتاضین هند که این روش را دنبال می‌کنند و به مراحلی نیز می‌رسند و این روش حتی ممکن است منتهی به آزار جسم و زندگی سخت هم شود. اگر ما سعادت را در این روش ببینیم سبک زندگی‌مان مشابه سبک زندگی مرتاضین می‌شود.



 وی با اشاره به سبک زندگی مادی‌گرایان گفت: گروه دیگری از انسان‌ها سعادت را در مادیات می‌جویند و پول و مادیات را شاکله اصلی زندگی و اجتماع می‌دانند و این شامل افرادی می‌شود که حتی ممکن است مسلمان هم باشند ولی چون مبنای فکری شان به این صورت تغییر یافته است به هر طریقی این روش زندگی را دنبال می‌کنند.



امام جمعه اصفهان سبک زندگی اسلامی را جامع‌الاطراف دانست و تصریح کرد: اسلام در عین حالی که به معنویات اهمیت بالایی می‌دهد در خصوص همه ابعاد زندگی از جمله ازدواج و شهوت طلبی مشروع، اقتصاد، جهاد و روابط اجتماعی دستورات و تأکیدات فراوانی دارد.



 آیت‌الله طباطبایی‌نژاد اصلاح سبک زندگی در خانواده را اولین گام برای تحقق سبک زندگی اسلامی در جامعه دانست و گفت: هر چه خانواده از نظر آگاهی، اخلاق، تعهد و عاطفه از کیفیت بالاتری برخوردار باشد و به نیازهای اعضای خود به طور منطقی پاسخ دهد، آنها در برخورد با مشکلات کمتر دچار آسیب خواهند شد و کمتر به هنجارشکنی اجتماعی سوق خواهند یافت.



 ‏وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب(حفظه الله) در سال‌های پس از انقلاب بارها بر این مهم تأکید فرمودند، که مطرح شدن این موضوع به صورت جدی در سفر ایشان در سال ۹۱به خراسان شمالی کلید خورد و در مورد سبک زندگی اسلامی مطالب ارزشمندی بیان فرمودند.



عضو مجلس خبرگان رهبری، با بیان این مطلب که توصیه‌های آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله) برای جوامع اسلامی به خصوص جامعه ایرانی ما که قدم به قدم به سمت سبک زندگی غربی جلو رفته است مفید و قابل استفاده است، گفت: همه مسئولان دینی و فرهنگی جامعه و همه خانواده‌ها باید به این امر مهم توجه جدی داشته باشند.



آیت‌الله طباطبایی‌نژاد در پایان تأکید کرد: زنگ خطر از طرف رهبر معظم انقلاب(مد ظله) زده شده است و راهکارهای اصولی و بنیادی از طرف این دلسوز جامعه ارائه شده است لیکن حال نوبت به مسئولان جامعه به خصوص نخبگان، دانشگاهیان و حوزویان  و همچنین خانواده‌های ایرانی است که کمر همت را ببندند و آماده جهاد علمی و عملی در این راه باشند، تا این امر مهم به خوبی تحقق پیدا کند.

captcha