تحقق اهداف سازمان حفاظت از محیط زیست با اجرای طرح یاوران طبیعت
کد خبر: 1390663
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۲

تحقق اهداف سازمان حفاظت از محیط زیست با اجرای طرح یاوران طبیعت

گروه سلامت: رئیس آموزش و پژوهش اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده، طرح یاوران طبیعت برای دانش‌آموزان همه مقاطع تحصیلی در سال آینده اجرا می‌شود.

رضا مهاجرنیا، رئیس آموزش و پژوهش اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان این مطلب اظهار کرد: ارایه آموزش‌های زیست محیطی ویژه طلاب، مبلغان و روحانیون حوزه‌های علمیه در دستور کار سال جدید اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم قرار گرفته است.

وی افزود: در سال گذشته اداره کل حفاظت از محیط زیست استان قم سعی کرد تا با مشارکت فعالان زیست محیطی و دلسوزان و تشکل‌های زیست محیطی فرهنگ‌سازی در این زمینه را گسترش و همه آحاد جامعه را با شیوه‌های پاسداشت این نعمات الهی آشنا کنند.

راه‌اندازی سیستم نرم‌افزاری مجموعه کتب حفاظت محیط زیست

به گفته این فعال محیط زیستی در سال جاری این اداره سعی دارد با راه‌اندازی یک سیستم نرم‌افزاری تمامی مجموعه کتب و طرح‌های حفاظت محیط زیست را در اختیار علاقه‌مندان قرار داده و این بانک اطلاعاتی را به‌صورت روزانه بروزرسانی کند.

مهاجرنیا تصریح کرد: علاقه‌مندان و پژوهشگران محیط زیست در سال جدید می‌توانند با استفاده از این نرم افزار که در سایت اداره کل محیط زیست قم بارگذاری شده است کتاب‌های موجود در کتابخانه تخصصی محیط زیست را مطالعه و این امکان را داشته باشند که به راحتی به این مجموعه کامل دسترسی داشته باشند.

رعایت حقوق موجودات زنده و طبیعت

رئیس آموزش و پژوهش اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم در ادامه با اشاره به اینکه در همه آموزه‌های دینی و سیره ائمه اطهار(ع) بر رعایت حقوق موجودات زنده و طبیعت تاکید فراوانی شده است اظهار کرد: دوره‌های آموزشی عمومی و تخصصی در سال گذشته با محوریت آموزه‌های دینی برگزار شد و در برنامه‌های سال جدید هم سعی داریم با همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط، بتوانیم فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی برگرفته از آموزه‌های دینی را هرچه بیشتر ارتقا دهیم.

وی در ادامه یادآور شد: در سال جاری سعی داریم با حضور دانش‌آموزان در  طرح یاوران طبیعت در راستای جذب و مشارکت حداکثری آحاد جامعه و تحقق اهداف سازمان حفاظت از محیط زیست گام‌هی خوبی را برداریم.

captcha