ضرورت تبیین اخلاق زیست محیطی در کتب درسی
کد خبر: 1394928
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۰

ضرورت تبیین اخلاق زیست محیطی در کتب درسی

گروه سلامت: معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست بر ضرورت ورود تبیین اخلاق زیست محیطی در کتب درسی جهت فرهنگ‌سازی در این حوزه تاکید کرد.

مهناز مظاهری، معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان این مطلب اظهار کرد:  نبود اطلاع کافی عموم مردم از مهم‌ترین علل چالش‌های زیست‌محیطی است.

وی افزود: برای آنکه بتوانیم به جایگاه واقعی محیط زیست دست پیدا کنیم باید تبیین اخلاق زیست محیطی را که از تاکیدات آموزه‌های دینی است در کتاب‌های درسی وارد کنیم.

سبزاندیشی و ارزش نهادن به منابع طبیعی و زیست محیطی

مظاهری اشاره کرد: هدایت دانش‌آموزان به سمت سبزاندیشی و ارزش نهادن به منابع طبیعی و زیست محیطی باید از مفاهیم کتب درسی باشد و بتواند مفاهیم محیط زیستی را به نسل آینده منتقل کند.

معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست نبود اطلاع کافی عمومی و همچنینی سهل‌انگاری مردم در رعایت حقوق محیط زیست را از دیگر علل چالش‌های زیست محیطی جهان عنوان و بیان کرد: ناشران کتب درسی باید اهمیت و ارزش‌های محیط زیست را در کتب درسی وارد کند.

آموزش‌های حفظ محیط زیستی برگرفته از آیین دینی

مظاهری با اشاره به اینکه اگر در همه امور زندگی به دستورات الهی با دقت عمل کنیم به مشکل برنخواهیم خورد تاکید کرد: نهادینه کردن آموزش‌های حفظ محیط زیستی که برگرفته از آیین دینی باشد راهی مناسب برای توسعه در این مقوله است.

وی گفت: باید با برنامه‌ریزی کودکان را به عنوان مهم‌ترین گروه‌های هدف در این حوزه معرفی و با برنامه‌های مناسب فرهنگ آینده کشور را از همین امروز رقم بزنیم.

captcha