ارتش جمهوری اسلامی، پیمان خود را با شهادت به اثبات رساند
کد خبر: 1396688
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۳
فرماندارشهرضا :

ارتش جمهوری اسلامی، پیمان خود را با شهادت به اثبات رساند

خبرنگاران افتخاری / یدالله شاه‌چراغی: سیدرضا عقدایی گفت: ارتش به‌عنوان نخستین بازوی توانمند نظامی انقلاب در جهت تحقق اهداف جمهوری اسلامی ایران تلاش‌های خستگی‌ناپذیر و مستمری را با فداکاری و ایثار در ابعاد مختلف به جا گذاشته است و پیمان خود با امام(ره) را با شهادت به اثبات رساند.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، همزمان با روز ارتش، مراسم رژه نیروهای مسلح شهرضا شامل یگان‌های نمونه ارتش، سپاه و نیروی انتظامی در بخش‌های پیاده نظام و موتوری با عبور از مقابل کلام‌الله مجید و تمثال رهبر انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری با نمایش انواع سلاح‌ها و تجهیزات جدید، صلابت و شکوهمندی و توان رزمی و اقتدار خود را به نمایش گذاشتند.

سیدرضا عقدایی، فرماندار شهرضا در این مراسم با گرامیداشت روز ارتش و تجلیل از دلاورمردان شجاع هشت سال دفاع مقدس، ارتشیان را حافظان دین و امنیت کشور دانست و گفت: یکی ازامتیازات نیروهای مسلح در جمهوری اسلامی محافظت از مرزهای جغرافیایی و عقیدتی و فضای عمومی جامعه و برخورداراز پشتیبانی واحترام مردمی است.

وی ارتش را از افتخارات کشور دانست و گفت: ارتشیان با در طبق اخلاص گذاشتن جان خود و پیوستن جمعی از آنها به خیل شهدا باعث افزایش ضریب امنیتی کشور و کارآمدی نظام شده‌اند.

فرماندارشهرضا در ادامه افزود: ارتش با دادن بیش از 48 هزار شهید و 200‌ هزار جانباز این مسئله را به اثبات رساند که فرمان امام خمینی(ره) را اطلاعت کرده است.

وی با اشاره به حضور و نقش ارتش و همراهی با ملت انقلابی در تمامی صحنه‌ها گفت: امروزارتش جمهوری اسلامی مبدأ رشد و بالندگی پیروزی انقلاب است.

همچنین درحاشیه این مراسم محمدرسول همتی، فرماندهی گروه 22 توپخانه شهرضا، طی گفت‌وگویی کوتاه با خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ضمن تجلیل ازفداکاری‌ها و رشادت‌های نیروهای ارتش در جبهه‌ها به فداکاری‌ها و دلاوری‌های 48 هزار شهید ارتش اشاره کرد.

وی از شهیدانی چون صیاد شیرازی، بابایی و نامجو یاد کرد و 29 فروردین‌ماه، سالروزارتش جمهوری اسلامی ایران و حماسه‌آفرینی‌های آنان را از تدابیر ارزشمند امام راحل در مقابله با استکبار جهانی و ضد انقلاب داخلی دانست که درصدد انحلال ارتش بودند.

همتی، ارتش جمهوری اسلامی ایران را در حال حاضر یکی از مقتدرترین، مجهزترین و پرافتخارترین ارتش‌های جهان دانست و یادآور شد: ارتش در طول دوران و تاریخ پر برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی با تقدیم بیش از ۴۸ هزار شهید گلگون‌کفن و هزاران جانباز و ایثارگر با وجود همه بحران‌ها و کمبودها و تحریم‌ها ضمن تقدیم یک امنیت پایدار مبتنی بر بازدارندگی منطقه‌ای و جهانی برای ملت شریف ایران، یک وجب از خاک مقدس کشور عزیز اسلامی‌مان را به دشمن نداده و به شایستگی پاسخ اعتماد را به امام(ره)، مقام معظم رهبری و ملت شریف ایران داد.

فرماندهی گروه 22 توپخانه شهرضا تأکید کرد: امروزه نیروهای مسلح تمامی تهدید‌ها، شیطنت‌ها و نقشه‌های دشمنان را نقش‌ بر‌آب کرده و گزینه‌های روی میزشان را پوچ و بی‌ارزش نشان داده و جلوه‌های دیگری از عشق، ایثار، فداکاری در راه نظام و انقلاب را به نمایش گذاشته است.

وی در پایان گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکنون و همواره در عینیت بخشیدن به منویات مقام عظمای ولایت و رهبر عظیم‌الشأن انقلاب پیشگام و پیشرو بوده و همواره دستورات و منویات معظم‌له را سرلوحه کارهای خود قرار داده است.

یادآور می‌شود، این مراسم که با حضور امام‌جمعه، فرماندار، فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی و مسئولان ادار‌ه‌ها و ارگان‌ها و اقشار مختلف مردم شهرضا در جوار آستان مبارک امامزاده شاهرضا(ع) و تربت پاک شهیدان این شهرستان برگزار شد پس از اجرای حرکات نمایشی توسط رزمی‌کاران گروه 22 توپخانه شهرضا، یگان‌های نمونه ارتش، سپاه و نیروی انتظامی در بخش‌های پیاده نظام و موتوری بخشی از قدرت و اقتدار خویش را به نمایش گذاشتند.

captcha