شرط تحقق اقتصاد مقاومتی حذف موانع و توهمات اقتصادی است
کد خبر: 1400642
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۶
قدیری`ابیانه:

شرط تحقق اقتصاد مقاومتی حذف موانع و توهمات اقتصادی است

گروه اجتماعی: سفیر اسبق جمهوری اسلامی ایران در مکزیک با بیان اینکه تبیین و تحقق اقتصاد مقاومتی در جامعه با حذف موانع و توهمات میسر می شود، گفت: برای تحقق ساختار اقتصاد مقاومتی باید سبک زندگی خود را اصلاح کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، محمدحسن قدیری ابیانه، سفیر اسبق جمهوری اسلامی ایران در مکزیک صبح امروز، هشتم اردیبهشت در جمع اعضای شورای حوزه‌ها‌ی مقاومت شهرستان تاکستان و فرماندهان پایگاه‌های این ناحیه که در سالن آیت‌الله شالی  برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به وضعیت کنونی کشور، مردم باید نگاهی منطقی در بحث اقتصاد داشته باشند.
این کارشناس مسائل بین‌المللی با بیان اینکه برای تبیین اقتصاد مقاومتی و تحقق آن باید ابتدا به موانع و توهماتی که در جامه وجود دارد پرداخت و آن‌ها را از میان برداشت، افزود: در جامه پندار بر این است که دولت باید مردم را اداره کند در حالی که در تمام دنیا این مردم هستند که دولت را اداره می‌کنند.

سبک زندگی خود را اصلاح کنیم
سفیر اسبق جمهوری اسلامی ایران در مکزیک با بیان اینکه سرانه نفت هر ایرانی در ماه کمتر از صد هزار تومان است، تأکید کرد: برای تحقق ساختار اقتصاد مقاومتی باید سبک زندگی خود را اصلاح کنیم.
ابیانه ادامه داد: این باور غلطی است که می‌گویند برای جلوگیری از فشار به فقرا دولت باید بنزین و سوخت یارانه‌ای بدهد در اصل بدین معناست که برای نجات فقرا سهم فقرا از یارانه به ثروتمندان داده شود در حالی است که در این شرایط بیشترین مصرف بنزین توسط طبقات مرفه استفاده خواهد شد.

تنبلی اجتماعی، مانع پیش‌روی تحقق اقتصاد مقاومتی
وی با بیان اینکه اگر امروز پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی را در مورد اقتصاد مقاومتی دریافت نکنیم درون اقتصاد ریاضتی سقوط خواهیم کرد، تأکید کرد: همه فکر می‌کنند مخاطب این پیام دیگران هستند و مردم نیز می‎خواهند مسئولان مشکل اقتصاد مقاومتی را حل کنند.
عضو شورای بین‌الملل پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در پایان از تنبلی اجتماعی به عنوان یکی از موانع پیش‌روی تحقق اقتصاد مقاومتی نام برد و یادآور شد: تمامی مشکلات اقتصادی کشور نتیجه تنبلی اجتماعی در کشور است و باید برای رفع آن دست‌به کار شویم.

 

captcha