اعتکاف یکی از راه‌های مبارزه با آسیب‌های اجتماعی است
کد خبر: 1404440
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۲
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرضا:

اعتکاف یکی از راه‌های مبارزه با آسیب‌های اجتماعی است

خبرنگاران افتخاری/ یدالله شاهچراغی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرضا طی گفت‌وگویی اعلام کرد: یکی از راه‎های مبارزه با آسیب‎های اجتماعی ورود جوانان به برنامه‎های مذهبی به‌ویژه اعتکاف است.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)،  حجت‌الاسلام محمدحسن رهایی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرضا، طی گفت‌وگویی اعلام کرد: هرکس از روی ایمان و یقین معتکف شود گناهان گذشته‌ او بخشیده می‌شود.

وی با اشاره به احیای سنت حسنه اعتکاف اظهار کرد: انسان این اشرف موجودات، در پی دستیابی به کمال به دنبال انتخاب است و اعتکاف انتخابی نیکوست، انتخاب همنشینی با قدسیان و فرشته‌خویان.

رهایی در ادامه افزود: معتکف با پیوندی محکم و ناگسستنی با مبدأ هستی در قرابت با محبوب با چشیدن طعم شیرین وصل، چشمه‌سار جان را با زلال حضور لبریز می‌سازد و با خطاب اِرجِعِی اِلی رَبِّک درطی 72 ساعت از ملک تا ملکوت به منزلگاه دوست می‌شتابد و با او خلوتی معنوی را می‌آزماید.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرضا یادآور شد: سه روزعبادت، شب زنده‌داری، روزه‌داری، نمازجماعت اول وقت، تفکر و محاسبه نفس، ذکر، تلاوت و ختم قرآن کریم، دعا و راز و نیاز از بهترین راه‌های معنوی است که انسان می‌تواند به این وسیله آمادگی لازم را برای ورود شایسته به ماه مبارک رمضان و میهمانی خداوند کسب کند.

وی یادآور شد: اعتکاف سنّتی اسلامی است که عاشقان واله و شیدای الهی در سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم‌ماه شریف رجب، پرده‌نشین وادی سلامت شده و در کوثر بخشایش جان و تن شسته و صورت و سیرت از پلیدی و رذالت می‌زدایند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرضا در بخش دیگر گفت‌وگوی خود اظهار کرد: در شهرستان شهرضا همچون سال‌های گذشته مراسم معنوی اعتکاف در 25 مسجد برگزار می‌شود که از این مجموعه 12 مسجد در سطح شهر و 13 مسجد در حومه شهرستان  است که با هماهنگی‌های به عمل آمده در بخش‌های مختلف ستاد برگزاری مراسم در جهت حضور در آئین معنوی اعتکاف از خواهران به صورت متمرکز در اداره تبلیغات اسلامی و مکان‌های مدرسه علمیه صاحب‌الزمان(عج) و کتاب‌سرای فدک جنب اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جهت آقایان ثبت ‌نام خواهد شد.

حجت‌الاسلام رهائی یادآور: در طول برگزاری مراسم معنوی اعتکاف برنامه‌هایی همچون ختم قرآن کریم، گفتمان‌های دینی، حلقه‌های معرفتی و پاسخگویی به سؤالات شرعی و شبهات دینی، پرسش‌های مختلف و سخنرانی از فعالیت‌های مبلّغان اعزامی به این مساجد و برای معتکفان است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرضا حضور جوانان این شهرستان در عرصه‌های مختلف مذهبی، فرهنگی واجتماعی را مطلوب توصیف کرد و بیان کرد: به طور مثال در سال گذشته حدود 85 درصد از جمعیت معتکفان شهرضا را جوانان تشکیل دادند که این حاکی از عمق ریشه‌های مذهبی در این دیار دارد.

captcha