حوزه هنری، سکاندار اصلی ادبیات پایداری وانقلاب است
کد خبر: 1407970
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۶

حوزه هنری، سکاندار اصلی ادبیات پایداری وانقلاب است

گروه هنر: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان با اشاره به تلخی و وضعیت بسیار نابسامان فرهنگی استان گفت: دغدغه و کار اصلی حوزه هنری پرداختن به ادبیات پایداری و انقلاب است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین مسعود صفی‌یاری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان امروز، 28 اردیبهشت‌ماه در اولین جلسه کارگروه ادبیات پایداری در حوزه هنری استان کردستان، با اشاره به تلخی و وضعیت بسیار نابسامان فرهنگی استان، گفت: دغدغه و کار اصلی حوزه هنری پرداختن به ادبیات پایداری است.
وی افزود: در این برهه وظیفه و رسالت دستگاه‌های فرهنگی به ویژه حوزه هنری بسیار سنگین‌تر است و باید حوزه هنری تمام توان خود را در راستای پرداختن به فرهنگ ایثار و شهادت و هنر انقلاب معطوف کند.
حجت‌الاسلام صفی‌یاری کارهای انجام شده در استان را در مقایسه با سایر استان‌ها ناچیز عنوان و بیان کرد: مسئول این نابسامانی فرهنگی در استان، رها کردن کارها توسط ما و جولان دادن دیگران است که دغدغه جناحی و حزبی را بر دغدغه‌های فرهنگی استان ترجیح می‌دهند.
وی با اشاره به رسالت دفتر ادبیات پایداری و کارهای ارزنده‌ای که در مرکز و دیگر استان‌های کشور صورت می‌گیرد، اضافه کرد: جای بسی تأسف است در حالی‌که بخش جبهه غرب بسیار بخش حساسی در جنگ بوده است و به هرکجا که می‌رویم و خاطره‌ای تعریف می‌شود بخشی از آن مربوط به کردستان است اما خود ما از آن بی‌خبریم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان با اشاره به کتاب دختر شینا و ده‌ها کتاب دیگر حوزه ادبیات دفاع مقدس، عنوان کرد: حداقل 200 عنوان کتاب مربوط به این حوزه را مطالعه کرده‌ام اما متأسفانه در آن یا نامی از کردستان نیست و یا اگر هم نامی برده شده بسیار ناچیز و محدود است.
وی با اشاره به رشادت‌های فرزندان ایران اسلامی در کردستان گفت: کردستان خود را مدیون خون شهدا و فرزندان ایران اسلامی به ویژه اصفهان می‌داند.
حجت‌الاسلام صفی‌یاری در ادامه با اشاره به حضور نیروهای بسیجی، سپاهی و ارتشی از استان‌های مختلف در ایام جنگ و مبارزه با گروهک‌های منطقه افزود: تشکیل کارگروهی متشکل از شش استان کشورکه بیشترین نقش را در آرام سازی کردستان و در ایام جنگ در این منطقه داشتند، می تواند در تسریع بخشیدن به ثبت و ضبط وقایع آن روزها کمک کند.
وی برگزاری مسابقه خاطره‌نویسی را از دیگر اقدامات مناسب در این زمینه برشمرد و یادآور شد: از آن جهت این دو حرکت باید سریع‌تر انجام بگیرد که تحریف در وقایع دوران دفاع مقدس و انقلاب بسیار جدی است و باید هر چه سریع‌تر با این ناهنجاری بسیار خطرناک مبارزه کنیم.

captcha