عامل بودن، بزرگترین ویژگی آیت‌الله مشکینی
کد خبر: 1410001
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۳
آیت‌الله سید حاتمی تصریح کرد:

عامل بودن، بزرگترین ویژگی آیت‌الله مشکینی

گروه اندیشه: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: بزرگترین ویژگی آیت‌الله مشکینی این بود که هر چه می‌گفت خود در وهله اول به آن عمل می‌کرد سپس در این زمینه سخنانی را به زبان می‌راند به طوریکه رفتارش برای مردم آموزنده بود و در مسیر آموزش فراگیر قرار داشت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل،آیت‌الله سید ابراهیم سید حاتمی، نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری، پنج‌شنبه، اول خردادماه، در پیامی به کنگره بزرگداشت آیت‌الله مشکینی در اردبیل، گفت: آیت‌الله مشکینی، رئیس فقید مجلس خبرگان رهبری بود. وی از نظر علمی، فقهی دارای درجاتی بوده است.
وی تصریح کرد: این عالم فقید با توجه به حاذق بودن در درس اخلاق از طرفداران بی‌شماری برخوردار بود به طوریکه این شخصیت وارسته که به الگوی علم و عمل، اخلاق و نیک‌اندیشی مشهور و متخلق است همواره طلاب و روحانیان را به دوری از دنیاگرایی و مادی‌گرایی دعوت می‌کرد.
عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: ‌بزرگترین ویژگی آیت‌الله مشکینی این بود که هر چه می‌گفت خود در وهله اول به آن عمل می‌کرد سپس در این زمینه سخنانی را به زبان می‌راند به طوریکه رفتارش برای مردم آموزنده بود و در مسیر آموزش فراگیر قرار داشت.
سید حاتمی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: آیت‌الله مشکینی، استادی بزرگ، مدرسی خاضع و مفسری کبیر در حوزه اخلاق قرآنی بود.
وی بیان کرد: وی در حوزه سیاست با توجه به استاد اخلاق بودن پایه‌های انقلاب را تقویت کرد به طوریکه در مسیر انقلاب اسلامی تلاش‌ها و مجاهدت‌های فراوانی کرد که امروز شاهد بروز و صدور این تلاش‌ها در همه جنبه‌ها هستیم.
سید حاتمی یادآور شد: حضرت ‌امام خمینی(ره) همواره از وی به عنوان عالمی بزرگ‌‌ منش، استادی محقق و مفسری نیک‌اندیش یاد می‌کردند. در بزرگی و خالصانه زیستن وی همین بس که در محضر امام خمینی(ره) کسب فیض کرده بودند و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز این مجاهد نستوه را بسیار دوست می‌داشتند و پس از گذشت سالیان دور و دراز نام و یاد وی همواره در قلوب مردم ایران به‌ویژه مردم مذهبی اردبیل زنده است.
نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: سمت وی تا اواخر عمرشان نشان از تعهد اخلاقی و قلبی آن فقید سعید به ولایت و ولایتمداری است به طوریکه نه تنها در زمان حیات امام راحل عشق و ارادت خود را به ولایت نشان می‌داد بلکه در زمان رهبری آیت‌الله خامنه‌ای نیز مدافع ولایت و طریق حق و حقیقت بوده و از مقام معظم رهبری در عرصه‌های مختلف دفاع می‌‌کردند.
وی گفت:‌ تألیف چندین کتاب و تفسیرهای جالب توجه از قرآن و کمالات والای انسانی و اخلاقی وی برای امروزی‌ها راه چراغی است تا در مسیر سعادت و صراط مستقیم گام بردارند.

captcha