جشنواره «ستاره‌های آسمان حیا» در شهرضا برگزار می‌شود
کد خبر: 1411581
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۶

جشنواره «ستاره‌های آسمان حیا» در شهرضا برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: جشنواره ستاره‌های آسمان حیا 21 تیر با محوریت بخش هنری شامل کلیپ، انیمیشن و ... و در بخش ادبی شامل شعر کلاسیک و آئینی در شهرضا برگزار می‌شود.

زهرا متقی، مسئول امور بانوان فرماندار شهرضا در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، اظهار کرد: به‌مناسبت 21 تیر، روز عفاف و حجاب جشنواره ستاره‌های آسمان حیا در شهرضا برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: وقتی به فلسفه و ریشه بی‌حجابی می‌‌نگریم، می‌بینیم حجاب از عوامل خوشبختی است و موجب سلامتی روحی و روانی و تکامل فرد و جامعه می‌شود. برهنگی و بدحجابی؛ سقوط و انحطاط معنوی و فکری و پیامدهای شوم بیماری روانی و در نهایت جسمی را به ارمغان می‌آورد.

مسئول امور بانوان فرماندار شهرضا گفت: شبکه‌های ماهواره‌ای تلاش می‌کنند تا یک اعتراض اجتماعی ایجاد کنند و موضوع حجاب را مقوله‌ای در مقابله با حکومت مطرح کنند.

متقی با اشاره به محورهای جشنواره اظهار کرد: محورهای جشنواره پیرامون قالب‌های هنری و ادبی است، در بخشی هنری کلیپ، انیمیشن، پوستر، بنر، گرافیک و نقاشی و در بخش ادبی شعر کلاسیک و آئینی در جشنواره شرکت داده می‌شوند.

وی با بیان اینکه این جشنواره به‌مناسبت 21 تیر و هفته عفاف و حجاب برگزار می‌شود، افزود: محورهای جشنواره بر اساس شش آیه قرآن است که قرآن به زنان درباره حیا چه می‌گوید.

مسئول امور بانوان فرمانداری شهرضا با اشاره به عملکرد امور بانوان فرمانداری در زمینه عفاف و حجاب اظهار کرد: در بحث ریشه‌یابی عفاف و حجاب حدود هزار جلسه آموزشی در دو سال گذشته در شهرستان در قالب پرسمان و مناظره برای والدین و دانش‌آموزان برگزار شده است.

وی عنوان کرد: 32 واحد آموزشی در راستای عفاف و حیا با امور بانوان فرمانداری همکاری کردند و در هر مدرسه‌ای هشت جلسه برگزار شد و در آن جلسات کتاب احکام نگاه و پوشش به والدین آموزش داده شد.

متقی با تأکید بر اینکه عفاف و حیا ریشه سلامت جامعه است و اگر عفاف و حیا نباشد سلامت خانواده به خطر می‌افتد، گفت: در بخش آموزش و پرورش، در کل مدارس راهنمایی و دبیرستان سیر نمایشگاهی پوشش از قبل از انقلاب تاکنون به صورت 80 پوستر به نمایش درآمد.

captcha