حفظ عقاید مردم در ایام تبلیغ از وظایف اصلی روحانیون است
کد خبر: 1422845
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰
دادستان ویژه روحانیت:

حفظ عقاید مردم در ایام تبلیغ از وظایف اصلی روحانیون است

گروه اجتماعی: حجت‌الاسلام موحدی گفت: حفظ عقاید مردم در ایام تبلیغ از وظایف اصلی روحانیون است و باید به این موضوع توجه داشته باشند چراکه اعمال و رفتار آنان بسیار تأثیرگذار بوده و مردم را به اسلام و ارزش‌های دینی سوق می‌دهد.

به گزار ش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد موحدی، دادستان ویژه روحانیت، روز گذشته، پنجم تیرماه، در همایشه «طلایه‌داران تبلیغ» که در سالن اجتماعات اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد، با بیان اینکه روحانیون با بیان اینکه روحانیت در گذشته موفق‌تر عمل کرده است، گفت: مجموعه روحانیت باید به آسیب‌های اعتقادی توجه داشته باشند چراکه روحانیون می‌توانند مسلمانان را در مسیری صحیح هدایت کنند.

وی اضافه کرد: امروزه برخی طلبه‌ها دچار شبهه شدند که باید به تسکین این درد رسیدگی کرد و آنان را برای مبارزه ماتریالیسم آماده کرد و فلسفه حق اسلامی را به آنان آموخت.

دادستان ویژه روحانیت ادامه داد: حفظ عقاید مردم در ایام تبلیغ از وظایف اصلی روحانیون است و باید به این موضوع توجه داشته باشند چراکه اعمال و رفتار آنان بسیار تأثیرگذار بوده و مردم را به اسلام و ارزش‌های دینی سوق می‌دهد.

وی با بیان اینکه اگر اعمال و رفتار روحانیون صحیح نباشد می‌تواند اعتقادات مردم را تضعیف و متزلزل کند، بیان کرد: روحانیون در گذشته موفق‌تر از امروز بودند و در حال حاضر با امکانات وسیع هر طلبه‌ای نمی‌تواند به درجه اجتهاد برسد.

موحدی عمل به مستحبات، مناعت طبع و الگو قراردادن زندگی بزرگان دین را علت موفقیت روحانیون در گذشته برشمرد و بیان کرد: روحانیون با جایگاهی که دارند می‌توانند در صحنه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی با حضور خود موفق عمل کنند.

وی ادامه داد: علما در هر شرایطی نباید صحنه جامعه اسلامی را خالی کنند چراکه حکومت نظام جمهوری اسلامی به‌نام ولایت و شیعه قلم خورده است و باید توجه داشت که جریانات سیاسی مانند حبابی هستند که محو می‌شوند.

دادستان ویژه روحانیت تأکید کرد: روحانیون باید در راستای رشد سیاسی حوزه‌های علمیه گام برداشته و نقاط ضعف را آسیب شناسایی کنند و با تقویت آن‌ها در بهبود همه عرصه‌های جامعه گام بردارند.

وی ادامه داد: باید روحانیون در بانکداری اسلامی، بانکداری بدون ربا را مبانی فقه شیعه اعمال کنند و احکام اسلامی را با نگاه دیگری توسعه دهند.

موحدی با اشاره به نقاط ضعف آسیب‌های تبلیغ خواستار شد: روحانیون باید در تبلیغ از مباحث اختلافی بپرهیزند، مردم را در امر دین آگاه کنند و مجالس را در اختیار افراد غیرمتخصص دین قرار ندهند و از همه مهم‌تر قرآن را وسیله درآمدزایی قرار ندهند.

دادستان ویژه روحانیت با اشاره به اینکه کشور ایران در معرض تهدید دشمنان قرار دارد، تأکید کرد: روحانیون باید برنامه‌های دشمنان اسلام را در راستای براندازی حکومت اسلامی جدی بگیرند و با محوریت اسلام و پیروی از مقام معظم رهبری دین اسلام را ارتقا بخشند.

captcha