مبارزه با تهاجم فرهنگی نیازمند عزم ملی مردم و مسئولان است
کد خبر: 1423761
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۲

مبارزه با تهاجم فرهنگی نیازمند عزم ملی مردم و مسئولان است

گروه اجتماعی: دادستان انزلی گفت: مبارزه با پدیده شوم تهاجم فرهنگی مشکلی جدی و نیازمند عزم ملی در بین مردم و مسئولان است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین ایران‌عقیده، دادستان شهرستان انزلی روز گذشته، 7 تیر در یادوراره 16 شهید ترور شهرستان رضوانشهر که در مسجد جامع این شهرستان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و 72 تن از یاران با وفایش و تبریک هفته قوه قضاییه، اظهار کرد: دشمن بدنبال تغییر افکار و عقاید دینی در بین مردم است و این هدف را از طریق ماهواره دنبال می‌کند.

وی ماهواره را ابزار دشمنان در جنگ نرم دانست و متذکر شد: بیش از دو هزار کانال ماهواره در ایران قابل دسترس است که تعداد قابل توجهی از آن ها مبتذل و مستهجن هستند؛ با توجه به نوع کارکردهای شبکه‌های ضد فرهنگی ماهواره‌ای، آسیب‌های مخرب آن بیشتر متوجه نسل جوان است.

دادستان انزلی به دلایل استفاده از جنگ نرم از سوی دشمنان اشاره کرد و ادامه داد: امروزه جنگ نرم بعنوان مؤثرترین، کارآمدترین و کم هزینه‌ترین و درعین حال خطرناک‌ترین و پیچیده‌ترین نوع جنگ علیه امنیت ملی یک کشور بشمار می‌رود.

حجت‌الاسلام ایران‌عقیده در بخشی از سخنان خود به جنگ نرم دشمن بر علیه ملت ایران اشاره کرد و گفت: اگر می‌بینیم که دشمنان ما تا این حد توانستند که با افکار و عقاید انحرافیشان وارد خانه‌های مردم شوند و آنها را تحت تاثیر خود قرار دهند بدلیل عدم توجه به سخنان و هشدارهای رهبری است که پیرامون تهاجم فرهنگی بیان فرمودند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند «امروز کاری نکنیم که پازل نقشه‌های دشمن تکمیل شود»، تأکید کرد: دشمن می‌خواهد القاء کند که فرهنگ ما اصیل است و می‌خواهد که ملت ایران فرهنگ اصیل خود را کنار بگذارند و فرهنگ وارداتی را بپذیرد.

دادستان انزلی با بیان اینکه مبارزه با افکار دشمنان غیر ممکن نیست، گفت: مبارزه با پدیده شوم تهاجم فرهنگی مشکلی جدی و نیازمند عزم ملی در بین مردم و مسئولان است، زیرا هر چه قدر زمان می‌گذرد با رشد تکنولوژی‌ها و تکنیک‌های رسانه‌ای روش‌های کار شبکه‌های رسانه‌ای پیچیده‌تر می‌شود و طبیعتا لایه‌های جنگ نرم پیچیده‌تر، کامل‌تر و شناخت آنها سخت‌تر می‌گردد.

captcha