دفتر فرهنگ معلولین ارائه دهنده آثار قرآنی برای معلولین جهان اسلام
کد خبر: 1425128
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۹

دفتر فرهنگ معلولین ارائه دهنده آثار قرآنی برای معلولین جهان اسلام

گروه جامعه: دفتر فرهنگ معلولین اقدام به ارائه آثار بریل، گویا، الکترونیک و مرجع قرآنی به زبان فارسی، عربی و انگلیسی ویژه معلولان جهان اسلام کرده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، دفتر فرهنگ معلولین که زیر نظر دفتر آیت‌الله العظمی سیستانی فعالیت می‌کند در بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در بخش بانوان حضور یافته است و به ارائه محضولات قرآنی ویژه معلولان پرداخته است.

تولیدات این دفتر در بخش‌های آثار بریل، گویا، الکترونیک و مرجع به زبان فارسی، عربی و انگلیسی ویژه معلولان جهان اسلام طراحی شده است و صرفا به معلولان ایرانی اختصاص ندارد.

دفتر فرهنگ معلولین در نمایشگاه قرآن اقدام به ارائه قرآن بریل به خط عثمان طه کرده است. این قرآن برای کتابخانه‌های عمومی مراکز استان‌ها نیز تکثیر و ارسال شده است.

بنابر این گزارش، از جمله ویژگی‌های این قرآن که به خط بریل است نسبت به نمونه‌های مشابه آن نگارش خط عثمان طه به خط بریل و بدون هرگونه غلط اعرابی است.   

در بخش بریل رساله مراجع تقلیدی همچون آیات عظام سیستانی و وحید خراسانی نیز در تیراژ 200 دوره برای هر عنوان تکثیر شده است و برای کتابخانه‌های عمومی مراکز استان‌ها ارسال می‌شود.

از دیگر آثاری که در غرفه دفتر فرهنگ معلولین کمیته بانوان بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم ارائه شده‌ است، می‌توان به آثار گویایی همچون تفسیرالمیزان علامه طباطبایی، تفسیر مجمع‌البیان، تفسیر نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه اشاره کرد.

یادآوری می ‌شود، عرضه این آثار برای کتابخانه‌های عمومی رایگان و برای معلولان و روشندلان با 50 درصد تخفیف است.

captcha