فرهنگ‌سازی مناسب؛ راهکار پیشگیری از غفلت از ارزش‌های جامعه اسلامی
کد خبر: 1427000
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۵
دادستان قزوین خبر داد:

فرهنگ‌سازی مناسب؛ راهکار پیشگیری از غفلت از ارزش‌های جامعه اسلامی

گروه اجتماعی: صادقی‌نیارکی راهکار پیشگیری از بی‌بندوباری و غفلت از ارزش‌های جامعه اسلامی را فرهنگ‌سازی مناسب عنوان کرد و گفت: نگاه رهبر معظم انقلاب به مقوله فرهنگ در سال‌جاری آن هم به‌صورت «عزمی ملی و جهادی» حاکی از پی‌بردن ایشان به اصلی‌ترین مشکل جامعه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی‌نیارکی، دادستان قزوین در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، گفت: چهار شعبه رسیدگی به مظاهر روزه‌خواری در قزوین تشکیل شده که از این تعداد یک شعبه در دادسرای قزوین مستقر است.

وی ادامه داد: اقدامات بی‌نظیری از سوی دستگاه قضا در ماه رمضان در حال انجام است که نشان‌دهنده توجه متصدیان حوزه قضا به رعایت حال مؤمنان است و در این راستا روزه‌خواری در ملأعام اکیداً ممنوع است و با کسانی که حرمت‌شکنی کنند، قاطعانه برخورد می‌شود.

دادستان قزوین تأکید کرد: رسیدگی به پرونده‌ها در شعبه رسیدگی به مظاهر روزه‌خواری که واقع در ساختمان دادسرا است از ابتدای صبح تا پایان شب به صورت علی‌الدوام برقرار بوده و حضور تمامی دست‌اندرکاران از جمله قاضی شعبه، عوامل اجرای احکام و نیروی انتظامی در آن، تسریع فوق‌العاده در رسیدگی به پرونده‌ها را به دنبال داشته است.

صادقی‌نیارکی از اجرای حکم روزانه در حدود ۲۰ نفر از روزه‌خواران خبر داد و عنوان کرد: این امر نشان از قاطعیت در برخورد با مظاهر روزه‌خواری به حساب می‌آید.

وی ادامه داد: به موجب این عملکرد دستگاه قضا، فرآیند پیچیده و زمان‌بر رسیدگی به پرونده‌ها حذف و در نهایت به یک روز کاهش یافته است.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین اضافه کرد: عملکرد به هنگام دستگاه قضا از بازتاب مناسبی در سطح شهر قزوین برخوردار بوده است و تلاش داریم تا پایان ماه عزمی جدی برای مقابله با این قبیل از بی‌بند و باری‌ها داشته باشیم.

از بین بردن قباحت گناه و غفلت از ارزش‌های اسلامی از مهم‌ترین اهداف دشمن
وی بیان کرد: دستگاه قضا اجباری برای بردن مردم به بهشت ندارد بلکه هدف از این اقدام برخورد با کسانی است که حرمت ماه رمضان و روزه‌داران را حفظ نمی‌کنند و ارزش‌های جامعه اسلامی را زیر سؤال می‌برند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین راهکار پیشگیری از بی‌بندوباری و غفلت از ارزش‌های جامعه اسلامی را فرهنگ‌سازی مناسب عنوان کرد و افزود: نگاه رهبر معظم انقلاب به مقوله فرهنگ در سال‌جاری آن هم به‌صورت «عزمی ملی و جهادی» حاکی از پی‌بردن ایشان به اصلی‌ترین مشکل جامعه است که باید در تحقق این مسئله بیش از پیش توجه کرد.

وی یادآور شد: فرهنگ، اساس و ارکانی است که در صورت تجلی درست آن در سطح جامعه، دیگر عرصه‌ها همچون اقتصاد، سیاست و مسائل اجتماعی پویا و بالنده می‌شوند و لازم است مهم‌ترین اولویت‌های این مقوله ابتدا شناسایی و در راستای برطرف کردن مشکلات آن اقدام جدی شود.

صادقی‌نیارکی اضافه کرد: از بین بردن قباحت گناه و غفلت از ارزش‌های اسلامی از مهم‌ترین اهدافی است که دشمن تلاش دارد با تحقق این مسئله فرهنگ خود را جایگزین تمدن اصیل ما کند و این مسئله همان شبیخون فرهنگی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به نقش خطیر حاکمیت در به وجود آوردن بسترهای مناسب فرهنگی اضافه کرد: آنچه که در تحقق فرهنگ مناسب بر عهده حکومت و دست‌اندرکاران این عرصه است باید به درستی انجام شود و غفلت از آن می‌تواند تأثیرات جبران‌ناپذیری را به دنبال داشته باشد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین تأکید کرد: البته مردم نیز باید با همکاری‌ در این زمینه به پویایی فرهنگ کمک کنند و در این راستا لازم است علاوه بر عمل به وظایف فردی، نسبت به عملکردهای اجتماعی نیز با حساسیت بیشتری توجه کنند.

صادقی‌نیارکی اظهار کرد: در راستای مبارزه با مظاهر روزه‌خواری در ادارات، سازمان‌ها و مراکز صنعتی نیز اقدامات مؤثری پیش از ماه رمضان انجام شد که بر طبق آن تکالیف چنین نهادهایی به صورت ابلاغیه‌هایی جامع به گوشزد شده است.

دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین در پایان خواستار حفظ حرمت ماه رمضان، روزه‌داران و همچنین غنیمت شمردن آثار و برکات این ماه شد.

captcha