چاپ قرآن به خط بریل با ترجمه انگلیسی تا مهرماه سال جاری
کد خبر: 1428187
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۰
باقریان خبر داد:

چاپ قرآن به خط بریل با ترجمه انگلیسی تا مهرماه سال جاری

کانون خبرنگاران نبأ/حمید تات: کارشناس علوم قرآنی بنیاد فرهنگی ـ قرآنی روشندلان اصفهان از اتمام و چاپ قرآن با ترجمه انگلیسی به خط بریل تا مهرماه سال جاری خبر داد.

عصمت باقریان، کارشناس علوم قرآنی بنیاد فرهنگی قرآنی روشندلان، 20 تیرماه در گفت‌وگو با خبرنگار کانون خبرنگاران نبأ،  با اعلام این خبر گفت: بنیاد فرهنگی ــ قرآنی روشندلان اصفهان چاپ و نشر قرآن با ترجمه انگیسی را آغاز کرده است که تا مهرماه سال جاری برای دسترسی عموم روشندلان در داخل و خارج از کشور به چاپ خواهد رسید.

وی با اشاره به ارسال کتب و ادعیه این مؤسسه به دیگر کشورها، عنوان کرد: کتاب‌ها و ادعیه این مؤسسه از دیگر کشورهای اسلامی و در هر کشوری که مسلمانان در آن حضور دارند درخواست داشته است و تا هم‌اینک کتاب‌های منتشر شده توسط این مؤسسه به 10 کشور ارسال شده است.

باقریان بیان کرد: این مؤسسه برنامه‌های متنوعی را برای روشندلان دارد و در نظر دارد تا وسایل آسایش معنوی این عزیزان را برای سهولت دسترسی آنها فراهم کند و در همین راستا توانسته قرآن را با ترجمه فارسی «ترجمه آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی» و مفاتیح‌الجنان را در 36 جلد و تعدادی دیگر از ادعیه را به خط بریل به چاپ برساند.

کارشناس علوم قرآنی بنیاد فرهنگی قرآنی روشندلان اضافه کرد: قرآن‌های چاپ شده توسط این مؤسسه از دیگر قرآن‌های چاپ شده، متمایز است به‌طوری که طبق خط عثمان طه است و این برای حافظان و قاریان کم‌بینا و نابینا آسایش بهتری را فراهم کرده؛ زیرا وقتی به کلاس‌های آموزشی برای حفظ و قرائت مراجعه می‌کردند مشکلاتی داشتند که با چاپ قرآن با خط عثمان طه و هماهنگ با قرآن‌هایی که افراد بینا از آن استفاده می‌کنند این مشکل نیز برطرف شده است.

وی گفت: بنیاد فرهنگی و قرآنی روشندلان در همه حال تلاش دارد تا بتواند که در بحث چاپ کتب دینی و قرآنی و مرتبط با قرآن سرآمد باشد و در همین راستا طرحی در حال برنامه‌ریزی است تا با نظرسنجی که انجام می‌شود کتاب بعدی که به خط بریل چاپ می‌شود را طبق همین نظر‌سنجی و خواسته مردم و روشندلان عزیز میهن اسلامی انجام دهد.

یادآور می‌شود، غرفه بنیاد فرهنگی و قرآنی روشندلان در بخش نهاد‌ها و مؤسسات پذیرای عموم علاقه‌مندان و مراجعه‌کنندگان به بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم واقع در باغ موزه دفاع مقدس است.

captcha