فعالیت در زمینه دفاع مقدس باید از مدارس آغاز شود
کد خبر: 1432353
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۴
سردار فلاح:

فعالیت در زمینه دفاع مقدس باید از مدارس آغاز شود

گروه سیاسی: جانشین سپاه بیت‌المقدس استان کردستان گفت: باید زمینه‌ای فراهم شود که کار در حوزه دفاع مقدس از مدارس و دانشگاه‌ها شروع شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، سردار حمزه فلاح، جانشین سپاه بیت‌المقدس استان کردستان عصر روز گذشته، 31 تیرماه، در دومین جلسه کارگروه دفتر ادبیات پایداری حوزه هنری استان کردستان، گفت: در سپاه بیت‌المقدس تاکنون کارهای ارزنده‌ای صورت گرفته از جمله آموزش 30 نفر از اعضای بسیج در طرح سرگذشت‌پژوهی، تشکیل تقویم روزشمار شهدای استان، طراحی نرم‌افزار خاطرات شهدا (زندگی‌نامه 50 شهید استان)، چاپ سه جلد کتاب دفاع مقدس و برگزاری یادواره‌های شهدا با همکاری بنیاد شهید و سایر ادارات که در مجموع 350 برنامه را شامل می‌شود.

وی با اشاره به مباحث ارزشمند این کارگروه و خروجی‌های مفید آن، افزود: امیدوارم دغدغه این جمع و جلسه به تمامی جلسات و کارگروه‌های استان کشیده شود و باید زمینه‌ای فراهم شود که کار در حوزه دفاع مقدس از مدارس و دانشگاه‌ها شروع شود.

جانشین سپاه بیت‌المقدس استان کردستان عنوان کرد: می‌توان از پتانسیل کنگره شهدا و همچنین هیئت رزمندگان استان در راستای تسریع در برنامه‌های مدنظر بهتر استفاده کرد و در این زمینه سپاه کردستان آماده همکاری گسترده با دفتر ادبیات پایداری حوزه هنری استان کردستان است.

مظلومیت شاخصه شهدای کردستان است

سلیمانی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان در ادامه این جلسه، گفت: برگزاری تجلیل از علمداران، تجلیل از آزادگان، اجرای طرح زینبیون و تجلیل از خواهران و مادران شهید، یادواره همسران و مادران شهید، تدوین پنج عنوان کتاب زندگی‌نامه و خاطرات شهدا و همچنین تکمیل و چاپ وصایای شهدای کردستان و برگزاری یادواره پدران آسمانی را بخشی از فعالیت‌های صورت گرفته در بنیاد شهید استان عنوان کرد.

وی یادآور شد: مقام معظم رهبری بارها بر مظلومیت شهدای کردستان تصریح کرده و عنوان فرموده‌اند «شهدای استان مظلومانه‌تر و غریبانه‌تر از سایر شهدا هستند».

captcha