تنور داغ رقابت رسانه‌ها در هفتمین روز نمایشگاه قرآن و عترت مشهد
کد خبر: 1432420
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۴

تنور داغ رقابت رسانه‌ها در هفتمین روز نمایشگاه قرآن و عترت مشهد

گروه اجتماعی: هفتمین روز از نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد در حالی به پایان رسید که رقابت رسانه‌ها برای دعوت از مسئولان به اوج خود رسیده بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد در حالی هفتمین روز خود را به پایان رساند که مشهد روز گرمی را پشت سر گذاشت و این گرما بازدیدکنندگان و غرفه‌داران نمایشگاه را بی‌نصیب نگذاشت.

قسمت هشت ضلعی سالن اصلی نمایشگاه قرآن و عترت مشهد که محل استقرار رسانه‌های خبری است، به‌دلیل نداشتن هیچ گونه سیستم برودتی در این قسمت با گرمای شدیدی مواجه بود که کار را برای خبرنگاران جهت پوشش و پیگیری موضوعات و برنامه‌های مربوط به نمایشگاه سخت کرده بود.

این در حالی است که سالن فردوسی و دیگر سالن‌های اصلی نمایشگاه از سیستم تهویه مناسب و هوای خنکی برخوردار بود و این امر نشان از اختصاص مکانی نامناسب به رسانه‌ها را دارد لذا امیدواریم برای روزهای آینده چاره ای اندیشیده شود و یا حداقل در دوره‌های آتی فضای بهتری برای حضور رسانه‌ها در‌‌نظر گرفته شود.

نکته قابل توجه در چند روز پایانی نمایشگاه نهم، این بود که سیستم صوتی اعلام حضور میهمانان وارد شده به نمایشگادر مکان استقرار رسانه‌ها قطع بود، با این وجود خبرنگاران رسانه های مختلف مستقر در نمایشگاه به طرق مختلف از حضور میهمانان، مسئولان، مدیران و فعالان عرصه قرآن مطلع شده و رقابتی جدی میان آن‌ها برای دعوت و حضور این میهمانان در غرفه خود و تهیه مصاحبه وجود داشت و این تنور رقابت به‌معنای واقعی داغ بود.

همین امر هفتمین روز از نمایشگاه قرآن مشهد را گرم‌تر از روزهای قبل کرده بود، البته خبرگزاری ایکنا به‌دلیل آنکه تولیداتش مشخصاً محتوای قرآنی و ارزشی دارد، نسبت به رسانه‌های دیگر در دعوت از مسئولان و بررسی جزئیات نمایشگاه گوی سبقت را ربوده بود.

برخلاف سال های گذشته که نمایشگاه قرآن در ساعات قبل از افطار میزبان جمعیت بیشتری از بازدیدکنندگان بود، امسال نسبت به سال گذشته در ساعات قبل از افطار، استقبال کمتری را از سوی مردم در نمایشگاه قرآن شاهد هستیم و این بازدید مردمی بیشتر به زمان بعد از افطار موکول شده است.

با به گوش رسیدن صدای اذان در نمایشگاه قرآن، خانواده‌های بازدید‌کننده در محوطه نمایشگاه مشغول افطار کردن می‌شوند اما گاهاً با کمبود فضای مفروش شده مواجه می‌شوند که این امر می‌طلبد مکانی مناسب برای مراجعه‌کنندگان در‌نظر گرفته شود. البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که شاید پیش‌بینی نشدن مکانی مناسب و راحت برای افطار کردن مخاطبان نمایشگاه، یکی از علت‌های کاهش استقبال قبل از افطار باشد، با همه این تفاسیر، در زمان افطار حضور تعدادی از خانواده‌ها که برای صرف افطار با وسایل و ملزومات خود در گوشه و کنار نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند، فضای جالبی را در نمایشگاه ترسیم می‌کند.

هر چند نمایشگاه در شب‌های قدر شاهد حضور انبوهی از مردم بود اما این حضور پرشور در ساعات پایانی شب صورت می‌گرفت و بیشتر اینگونه به نظر می‌رسید که افراد حاضر کسانی هستند که از اطراف برای برگزاری شب احیای خود به نمایشگاه آمده‌اند اما در شب‌های بعد از لیالی قدر، حضور گسترده مردم بعد از افطار در نمایشگاه نشان داد که این افراد تنها برای بهره مندی از مراسم احیا در نمایشگاه حضور نیافته‌اند.

در هفتمین روز نمایشگاه قرآن مشهد، برگزاری برنامه‌هایی چون کارگاه‌ها، نمایش عروسکی و سحرخوانی نیز مورد استقبال قابل قبولی از طرف مردم قرار گرفت، پرده‌خوانی حوزه علمیه برای کودکان نیز از بخش‌هایی بود که نسبت به شب‌های قبل با استقبال بیشتری از سوی مخاطبان مواجه شد.

افزایش تعداد مخاطبان نمایشگاه در شب هفتم برگزاری این رویداد قرآنی در مشهد سبب رضایت غرفه‌داران نسبت به شب‌های قبل شده بود زیرا در روزهای سپری شده غرفه‌داران از بازدید مردم رضایت نداشتند.

هفتمین روز از برگزاری نهمین نمایشگاه قرآن با رونمایی از نرم افزار قرآنی آستان قدس رضوی به کار خود پایان داد، «میثم و مائده» عنوان این نرم‌افزار قرآنی است که رونمایی آن با حضور مسئولان استان همچون علی اصغر رشید، معاون استاندار خراسان رضوی، حجت‌الاسلام سید‌محمود مرویان‌حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، سید صولت مرتضوی، شهردار مشهد و جمعی دیگر از مدیران استان انجام شد.

دفتر هفتمین روز از نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد نیز بسته شد تا این نمایشگاه آخرین روزهای خود را با همه خوبی‌ها و کاستی‌هایش آرام آرام سپری کند.

captcha