برگزاری آزمون‌های سراسری حفظ، ترجمه و مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه در شهرضا
کد خبر: 1437198
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۹
طی مهرماه سال جاری؛

برگزاری آزمون‌های سراسری حفظ، ترجمه و مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه در شهرضا

خبرنگاران افتخاری/ یدالله شاه‌چراغی: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شهرضا از برگزاری آزمون‌های سراسری حفظ، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم و نهج‌البلاغه طی مهرماه سال جاری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در شهرضا، رجب فرهمندیان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شهرضا بیان کرد: آزمون‌های سراسری قرآن کریم از طرف دفتر آموزش و توسعه مشارکت‌های معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دو حوزه قرآن و عترت و در چهار رشته حفظ، ترجمه و مفاهیم، تدبر در قرآن و ترجمه و مفاهیم نهج‌البلاغه در روز جمعه، چهارم مهرماه سال جاری همزمان با سراسر کشور در شهرضا زیر نظر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و با محوریت مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت آوای کوثر نیز برگزار خواهد شد و فعالان قرآنی و قرآن‌پژوهان شهرستان تا 25 مردادماه جاری برای ثبت نام فرصت خواهند داشت.

وی تصریح کرد: این آزمون در 15 شاخه شامل حفظ جزءهای اول و آخر، حفظ سه جزء، پنج جزء، 10 جزء، 15 جزء، 20 جزء، حفظ کل قران کریم از منبع آموزشی مصحف شریف و شرح واژگان استاد بهرام‌پور برگزار خواهد شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا اضافه کرد: منبع آزمون حفظ موضوعی قرآن کریم طرح 1448، کتاب طرح قرآنی 1448(تهیه و تنظیم مؤسسه نورالثقلین قم)، منبع آزمون ترجمه و مفاهیم قرآن (سطح مقدماتی کد 1001) مجلدات یک تا شش آموزش مفاهیم قرآن استاد مسعود وکیل، منبع آزمون ترجمه و مفاهیم قرآن (سطح مقدماتی کد 1011) مجلدات یک و دو کتاب فهم زبان قرآن و همچنین، منبع آزمون ترجمه و مفاهیم قرآن کریم (کد 1006) مجلدات هفت تا 9 کتاب آموزش مفاهیم قرآن استاد مسعود وکیل آزمون است.

فرهمندیان افزود: برای رشته ترجمه و مفاهیم قرآن کریم ویژه نوجوانان با کد (1007) مجلدات یک تا سه کتاب آموزش مفاهیم قرآن استاد مسعود وکیل، برای رشته  تدبر در قرآن، کتاب تدبر در جزء 30 استاد علی صبوحی و برای رشته ترجمه و مفاهیم نهج‌البلاغه، کتاب آموزش ترجمه و مفاهیم نهج‌البلاغه جلد یک از انتشارات حکمت اندیشه به‌عنوان منبع در نظر گرفته شده است.

دبیر شورای ترویج و توسعه فعالیت‌های قرآنی شهرستان شهرضا گفت: صرفاً آزمون ترجمه و مفاهیم نوجوانان با کد (1007) برای مقطع سنی زیر 12 سال در نظر گرفته شده که در عصر روز جمعه، چهارم مهرماه سال جاری به‌صورت شفاهی برگزار خواهد شد. شرکت در مابقی رشته‌های این آزمون برای همه داوطلبان مرد و زن در مقاطع سنی و تحصیلی ‌آزاد و بدون محدودیت است.

وی همچنین، تصریح کرد: زمان ثبت نام و دریافت کارت شرکت در آزمون از 15 تا 25 مردادماه جاری است. فعالان قرآنی شهرستان می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی www.qia.ir ثبت نام کرده و کارت آزمون را دریافت کنند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرضا یادآور شد: داوطلبان جهت کسب اطلاعات بیشتر از جزئیات آزمون مذکور می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت آوای کوثر به نشانی www.avayekosar.ir و یا به پایگاه اطلاع‌رسانی آزمون‌های سراسری قرآن و عترت به نشانی www.quranedu.ir مراجعه کرده و یا با شماره 03153232703 تماس بگیرند.

انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سونیا
|
-
|
۱۳۹۴/۰۱/۱۹ - ۲۰:۵۶
0
0
چگونه کتاب دریافت کنیم
captcha