دوران دفاع مقدس نماد مجاهدت در برابر آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی است
کد خبر: 1450085
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۲

دوران دفاع مقدس نماد مجاهدت در برابر آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی است

کانون خبرنگاران نبأ/ یدالله شاه‌چراغی: فرماندار شهرضا با بیان اینکه دوران دفاع مقدس نماد مجاهدت و از خودگذشتگی در برابر آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی است، گفت: کرامت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران را مدیون و مرهون رشادت‌های رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس می‌دانیم.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ، سیدرضا عقدایی، فرماندار شهرضا در جلسه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: دفاع از تمامیت ارضی کشور و صیانت از ارزش‌های اصیل اسلامی در تاریخ ایران از جایگاه و مرتبه بالایی برخوردار است و نام بزرگان زیادی در این عرصه خطیر در تاریخ کشور به ثبت رسیده است.

فرماندار شهرضا، دوران دفاع مقدس را یکی از حساس‌ترین و بارزترین برهه‌های تاریخی حیات راستین این ملت دانست و افزود: رزمندگان اسلام با مجاهدت‌ها و رشادت‌های خود در این ایام اجازه ندادند یک وجب از خاک کشورمان به دست دشمن بیفتد و این در حالی بود که استکبارجهانی با همه امکانات نظامی، انسانی و تسلیحاتی عراق را کمک می‌کردند تا ایران را به زانو در بیاورد اما این امر به اراده الهی و از جان‌‌گذشتگی دلاورمردان در جبهه و جنگ محقق نشد و ما سربلند از این میدان خارج شدیم.

وی با اشاره به اهمیت انتقال پیام و تجربیات دوران دفاع مقدس به نسل‌های آینده، عنوان کرد: ایستادگی روزافزون آزادی‌خواهان جهان ناشی از حماسه بزرگ هشت سال دفاع مقدس است و ما امروز مسئولیت داریم آنچه را که در آن روزهای حساس و پرمخاطره گذشت با همه ظرفیت‌های موجود به جامعه و نسل‌های آینده منتقل کنیم و این امر مهم فقط مختص به هفته دفاع مقدس نباشد.

عقدایی ضمن تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس گفت: در این هفته برنامه‌های متنوع و خاصی در سطح این شهرستان از جمله رژه نیروهای مسلح، گلباران مزار شهدا، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، برگزاری نمایشگاه‌های دفاع مقدس و مسابقات ورزشی و تجلیل از ایثارگران برگزار می‌شود.

همچنین محسن یونسی، بخشدار مرکزی شهرضا در ادامه این جلسه گفت: بازخوانی خاطرات رزمندگان دوران دفاع مقدس از مهم‌ترین راهکارهای حراست از میراث ارجمند این قشر ماندگار جامعه به‌شمار می‌رود.

وی افزود: دفاع مقدس سرشار از معنویت، مقاومت، خلاقیت، خودباوری، ایثار و ازخودگذشتگی است، از این رو باید این فرهنگ ناب را به نسل‌های بعد انتقال دهیم.

یونسی با اشاره به اینکه انتقال ارزش‌های دوران دفاع مقدس به نسل سوم انقلاب اسلامی باید با محوریت بازماندگان آن دوران طلایی محقق شود، ادامه داد: بسیاری از مشکلات و نارسایی‌های کنونی حاکم بر جامعه ناشی از بی‌توجهی به تجربیات درخشان دوران دفاع مقدس است و باید به شایسته‌ترین شکل ممکن از این میراث پاسداری کنیم.

بخشدار مرکزی شهرضا ضمن تجلیل از شهیدان دوران دفاع مقدس، روستای اسفرجان از توابع شهرضا را با داشتن 110 شهید یکی از روستاهای شاخص در دوران هشت ساله دفاع مقدس نام برد و گفت: اسفرجان به‌عنوان یکی از روستاهای الگو در سطح کشور به‌شمار می‌رود که با اعطای 110 شهید در دوران دفاع مقدس به نمونه برتر ایثار و شهادت در جهت پاسداری از آرمان‌های اصیل انقلاب مبدل شده است.

captcha