اعضای کاروان قرآنی امشب عازم مکه می‌شوند
کد خبر: 1453742
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۱
سبحانی:

اعضای کاروان قرآنی امشب عازم مکه می‌شوند

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول کاروان قرآنی اعزامی به حج تمتع اعلام کرد: اعضای کاروان قرآنی اعزامی به حج تمتع که طی دو هفته گذشته در مدینه حضور داشته‌اند امشب، دوم مهرماه از مدینه، عازم مکه می‌شوند.

علیرضا سبحانی، مسئول کاروان قرآنی اعزامی به حج تمتع در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) اظهار کرد: 12 نفر از اعضای کاروان قرآنی که مدینه‌قبل بودند امشب، دوم مهر، مدینه منوره را به مکه مکرمه ترک می‌کنند و دو نفر باقیمانده که مدینه‌قبل بودند نیز جمعه، چهارم مهر به شهر مکه وارد می‌شوند.
وی افزود: پس از اینکه 14 نفر عضو کاروان قرآنی به مکه رسیدند به دلیل حضور شش قاری ایرانی مدینه‌بعد که از هفته گذشته در مکه مکرمه حضور دارند، اعضای 20 نفره کاروان قرآنی تکمیل می‌شود و برنامه‌های قرآنی ما در مکه مکرمه نیز آغاز می‌شود.
سبحانی با بیان اینکه امشب پس از اینکه وارد مکه مکرمه شدیم اعمال خود را انجام می‌دهیم، عنوان کرد: پس از اینکه اعمال را انجام دادیم، فردا، سوم مهرماه به شناسایی مسجدالحرام می‌پردازیم تا محل مناسبی را برای اجرای برنامه توسط قاریان ایرانی و برپایی حلقات قرآنی پیدا کنیم.
سبحانی ادامه داد: طی سال‌های گذشته یکی از کارهای اصلی کاروان قرآنی اجرای قرائت در مسجدالحرام بود که طبقه دوم مسجدالحرام روبه‌روی ناودان طلا پاتوق قاریان ایرانی بود اما امسال گویا تعمیراتی در مسجدالحرام در حال انجام است که دیگر امکان اجرای برنامه در محل ثابت قاریان ایرانی وجود ندارد و باید یک محل جدید را شناسایی کنیم تا قاریان ایرانی در آن محل به اجرای برنامه بپردازند.
وی در ادامه افزود: اعضای کاروان قرآنی جمهوری اسلامی ایران با حضور در مکه مکرمه هر روز در محلی که فردا محل آن تعیین می‌شود، حلقات قرآنی تشکیل می‌دهند و تمامی اعضا با حضور در این حلقات قرآنی به تلاوت قرآن می‌پردازند و به ترتیب تلاوت می‌کنند.
مسئولان کاروان قرآنی اعزامی به حج تمتع با اشاره به استقبال خوبی که از حلقات قرآن کاروان قرآنی ایران صورت می‌گیرد، گفت: حتی زائران سایر کشورها نیز از این حلقات قرآن استفاده می‌کنند و با نشست نزدیک قاریان ایرانی به تلاوت قاریان گوش می‌کنند و آنها را تشویق می‌کنند.

captcha