مبنای اقتدار نیروی انتظامی، مشارکت عمومی است
کد خبر: 1454087
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۱
فرمانده نیروی انتظامی شهرضا:

مبنای اقتدار نیروی انتظامی، مشارکت عمومی است

کانون خبرنگاران نبأ: سرهنگ حمید امیرخانی در جمع خبرنگان گفت: مشوق اصلی نیروی انتظامی در برقراری امنیت در جامعه حمایت و پشتیبانی مردم است، چراکه مبنای اقتدار نیروی انتظامی، مشارکت عمومی است.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، سرهنگ حمید امیرخانی، فرمانده نیروی انتظامی شهرضا در جمع خبرنگان گفت: موفقیت نیروی انتظامی در عرصه امنیت در گرو کمک و یاری مردمی و همکاری و تعامل با پلیس است.
وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید اظهار کرد: تدابیر لازم برای تردد آسان و ایمن دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید انجام گرفته تا آنان سال تحصیلی آرام و بی‌خطری را سپری کنند واطمینان داشته باشند که نیروی انتظامی با همه توان و تجهیزات امنیت و آرامش دانش‌آموزان را به بهترین نحو شایسته برقرار کرده و در این راستا با برهم زنندگان نظم، امنیت وآرامش دانش‌آموزان برخورد خواهد کرد.
امیرخانی از خانواده‌های دانش‌آموزان خواست تعامل قوی و خوبی با مدیران مدارس و نیروهای پلیس داشته باشند و خانواده‌ها با شناخت مسیر ایمن خانه و مدرسه، فرزندان خود را راهنمایی کرده و توصیه‌های پلیس را به آنها گوشزد کنند.
سرهنگ حمید امیرخانی به تشریح برنامه‌های هفته پلیس از 14 تا 20 مهرماه پرداخت و گفت: با توجه به نامگذاری سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی توسط رهبر معظم انقلاب، در سالی که با شعار فرهنگ مزین شده است سعی خواهیم کرد برنامه‌های اجرایی هفته نیروی انتظامی نیز رنگ و بوی فرهنگی داشته و با عزم ملی و تلاش جهادی در خدمت‌رسانی به مردم و حفظ وحراست از کیان جمهوری اسلامی کوشا باشیم.

وی در ادامه افزود: در این هفته، فرهنگ آزادی، ایثار، فداکاری و اقتدار پلیس را با تجدید میثاق با رهبر معظم انقلاب، حفظ و حراست از ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب و شهدای انقلاب اسلامی سرلوحه کارهای خود قرارخواهیم داد.
فرمانده انتظامی شهرضا در بخش دیگرسخنان خود از کشف بیش از یک تن و ۸۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در گلوگاه شهید امامی رامشه و سطح شهرستان در شش ماهه نخست سال خبر داد و گفت: یکی از معضلات اجتماعی در زمینه تهدید مصرف مواد مخدر، مصرف سیگاراست که در این راستا در گلوگاه ایست و بازرسی اقداماتی انجام گرفته است.
وی با اشاره به ناامن بودن این حوزه برای مجرمین و بزه‌کاران اظهار کرد: با اجرای بیش از50 طرح انضباط اجتماعی در جهت برخورد با اراذل و اوباش، پیشگیری از سرقت، برخورد با بدحجابی و بدپوششی، کنترل پایانه‌ها و طرح امنیت محله محور از فعالیت‌های شش ماهه نخست سال این نیرو بوده که منجر به دستگیری تعدادی از مجرمین،عاملان و سوداگران مرگ شده است.
سرهنگ حمید امیرخانی با اشاره به تأثیرگذاری حضور مردم در ایجاد امنیت از جذب پلیس افتخاری خبر داد و جذب پلیس افتخاری را یکی از راه‌های تعامل بیشتر شهروندان با پلیس دانست وافزود: ارتقای نظم و امنیت اجتماعی در سطح جامعه مرهون همکاری و تعامل اقشار مختلف جامعه با پلیس است.
وی هدف ازاجرای طرح پلیس افتخاری را توسعه مشارکت‌های اجتماعی نیروی انتظامی و تبلور حضور مردم در تولید امنیت پایدار در جامعه ذکرکرده و گفت: با راه‌اندازی این طرح عملکرد پلیس تقویت شده و پلیس نیز به سمت جامعه محوری سوق داده می‌شود و نیروهای جذب شده در رزمایش‌ها، مأموریت‌ها و عملیات‌ها مطابق با چارچوب تعیین شده به عنوان ضابط در امور امنیتی و انتظامی در بخش فرهنگ‌سازی در مدارس، تربیت مربیان و کارشناسان آموزشی و تذکر و ارشاد به کار گرفته خواهد شد.

captcha