ادبیات پایداری اولویت برنامه‌های حوزه هنری کردستان است
کد خبر: 1455430
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۴

ادبیات پایداری اولویت برنامه‌های حوزه هنری کردستان است

گروه هنر: رئیس حوزه هنری استان کردستان گفت: ادبیات پایداری در اولویت برنامه‌های حوزه هنری بوده و در این راستا با تمام توان تلاش می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، امین مرادی، رئیس حوزه هنری استان کردستان یکشنبه شب، هفتم مهرماه در شب شعر و خاطره دفاع مقدس بزرگداشت شهید سرتیپ محمود امان‌اللهی که با حضور جمعی از مسئولان، هنرمندان، شاعران و نویسندگان در سالن شماره 2 پردیس سینما بهمن سنندج برگزار شد، اظهار کرد: در پیروزی انقلاب تمامی اقشار جامعه ایفای نقش کردند و به همین دلیل است که  انقلاب ما مردمی‌ترین انقلاب دنیاست و در این موضوع تردیدی نیست.
وی با اشاره به اینکه مردم به رهبری معنوی امام راحل این انقلاب را به پیروزی رساندند و خود نیز آن را به تمام دنیا صادر کردند، افزود: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فرهنگی است.
مرادی با اشاره به اینکه مسئولان باید نگاه فرهنگی داشته باشند، عنوان کرد: فرهنگ زیربنای توسعه سایر بخش‌هاست به گونه‌ای که رهبر معظم انقلاب با نامگذاری امسال به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نقشه راه را برای مسئولان به ویژه مسئولان مرتبط با بخش فرهنگ ترسیم کردند.
وی فرهنگ دفاع مقدس را بالاتر از تمامی فرهنگ‌ها دانست و با اشاره به سفر رهبر معظم انقلاب به استان کردستان و توصیفات ایشان در خصوص این استان که آن را سرزمین فرهنگ و هنر، صفا و صمیمیت و فداکاری‌های بزرگ و مجاهدت‌های خاموش نامیدند.
رئیس حو.زه هنری کردستان بیان کرد: انتظار داریم رزمندگان دوران دفاع مقدس که در استان کردستان خدمت کرده‌اند در این خصوص کمک کنند و با ثبت خاطرات خود ادبیات پایداری در استان را غنای بیشتری ببخشند.
وی با اشاره به انتشار فراخوان سراسری خاطره‌نویسی ادبیات پایداری توسط حوزه هنری کردستان، خواستار کمک مسئولان دستگاه‌های مرتبط با این حوزه به ویژه سپاه بیت‌المقدس و اداره‌کل حفظ آثار و ارشاد اسلامی با حوزه هنری در برگزاری این همایش شد.
مرادی عنوان کرد: دفاع مقدس خاص حزب و گروه یا جریان خاصی نیست، بلکه مایه عزت و آبروی تک ‌تک ایرانیان است که در پیروزی و حماسه‌آفرینی‌های صورت گرفته آن  نقش داشتند. اکنون فرهنگ دفاع مقدس در دنیا شناخته شده و در تاریخ این مرز و بوم ماندگار است.
وی با اشاره به رشادت‌های شهید امان‌اللهی، از وی به عنوان امید مستضعفان و محرومان نام برد و افزود: این شهید بزرگوار در بین توده مردم منطقه از محبوبیت خاصی برخوردار بود.
مرادی یادآور شد: حوزه هنری براساس رسالتی که دارد، برگزاری چنین یادواره‌هایی را در برنامه‌های خود قرار داده و به یقین برای تداوم این برنامه‌ها و گسترش فرهنگ ادبیات پایداری در استان تلاش خواهیم کرد.

captcha