دهمین جایزه بانک توسعه اسلامی به بانوان در مدیریت منابع آب اهدا می‌شود
کد خبر: 1457085
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۱

دهمین جایزه بانک توسعه اسلامی به بانوان در مدیریت منابع آب اهدا می‌شود

گروه اقتصاد: دفتر وام‌ها، مجامع و مؤسسات بین‌المللی سازمان سرمایه‌گذاری اعلام کرد: دهمین دوره اعطای جایزه بانک توسعه اسلامی برای مشارکت بانوان در مدیریت منابع آب اعطا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، به نقل از سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران، دفتر وام‌ها، مجامع و مؤسسات بین‌المللی بانک توسعه اسلامی در نظر دارد، به منظور شناسائی بانوان محقق و کارآفرین در زمینه‌های اقتصادی و اجتماعی در کشورهای عضو و تشویق آنها برای افزایش مشارکت و نوآوری، جایزه نقدی به مبلغ 50 هزار دلار و نشان افتخار و گواهینامه برای اشخاص حقیقی و جایزه‌ای معادل 100 هزار دلار برای موسسات و نهادهای برتر در زمینه مشارکت بانوان اعطا نماید.

این گزارش می‌افزاید: با توجه به مسائل زیست محیطی فعلی در جهان و عدم دسترسی بسیاری از کشورهای فقیر به منابع آب سالم و کافی، موضوع جایزه سال‌جاری مشارکت زنان در مدیریت منابع آب تعیین شده است که با توجه به نوآوری ایجاد شده توسط زنان در مدیریت بهینه مصرف آب و اثرات آن بر بهبود منابع آبی سالم و بهداشتی برای کشورهای عضو، نسبت به بررسی داوطلبان و تعیین برنده نهایی از سوی کمیته منتخب بانک اقدام می‌نماید.

رقابت داوطبان در دو بخش شامل رقابت‌های انفرادی و همچنین بین مؤسسات معتبر و تخصصی در حوزه مدیریت منابع آب صورت می‌گیرد.

براساس این گزارش، در سا‌ل‌های قبل نیز خانم سعیده قدس، مدیر موسسه محک و همچنین خانم سیده فاطمه مقیمی، مشاور بانوان کارآفرین اتاق بازرگانی ایران برنده جایزه بانک در زمینه نقش زنان در توسعه شده‌اند.

داوطلبان باید گزارش کامل از تحقیقات و پروژه‌های انجام شده به همراه مستندات شامل عکس و فیلم، مقالات، تقدیر نامه‌ها، بروشور و کاتالوگ‌ها و کلیه مدارک و اطلاعات خود را که به تایید حداقل دو نفر از مدیران ارشد کشوری و تحقیقاتی و علمی رسیده باشد به همراه فرم تکمیل شده و جزییات فعالیت‌های فعلی محقق و تصویر مقالات درج شده در نشریات بین‌المللی، حداکثر تا تاریخ 9 آذر ماه سال جاری به کمیته جایزه بانک توسعه اسلامی به آدرس ایمیل prizeforwomen@isdb.org ارسال و یا به همراه کتاب‌ها و مقالات به آدرس بانک توسعه اسلامی ارسال نمایند.

بر پایه این گزارش، همچنین داوطلبان می‌توانند جهت اخذ اطلاعات بیشتر به سایتهای www.isdb.org ‌و یا  WWW.IRTI.ORG مراجعه یا با شماره تلفن 6466787-12-00966  تماس حاصل نمایند.

متقاضیان (موسسه یا واحد پژوهشی و تحقیقاتی از بخشهای خصوصی، دولتی، منطقه‌ای و بین‌المللی) می‌توانند نسبت به ارسال تحقیقات برتر در این زمینه به بانک توسعه اسلامی اقدام نمایند.

نتایج نهایی  رقابت بین 56 کشور عضو، در آوریل سال 2015 اعلام خواهد شد.

captcha