اقتدار نیروی انتظامی در حفظ تدین و ارزش‌های دینی است
کد خبر: 1457670
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۵
فرمانده نیروی انتظامی شهرضا:

اقتدار نیروی انتظامی در حفظ تدین و ارزش‌های دینی است

کانون خبرنگاران نبأ/ یدالله شاه‌چراغی: فرماندهی نیروی انتظامی شهرضا با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری اقتدار و عزت نیروی انتظامی را حفظ تدین و ارزش قائل شدن برای ارزش‌های دینی آن دانست و افزود: نیروی انتظامی به‌عنوان نماد حکومت و مظهر اقتدار ملی در تأمین امنیت عمومی است.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، سرهنگ حمید امیرخانی، فرماندهی نیروی انتظامی شهرضا، 14 مهرماه در مراسم صبح‌گاه مشترک نیروی‌های نظامی و انتظامی شهرضا، ضمن تجلیل و گرامیداشت یاد شهدای نیروی انتظامی طی سخنانی شعار هفته نیروی انتظامی را «پلیس؛ تلاش جهادی،‌ کارآمدی و اقتدار» اعلام کرد و گفت: یکی از ارکان مهم امنیت در جوامع مدرن امروزی مردم هستند که نوع و میزان مشارکت آنان باعث انسجام اجتماعی با یکدیگر و تشکیل‌دهنده نظم در جامعه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مردم بستر تعاملات و روابط اجتماعی و کانون اصلی مفهوم سرمایه اجتماعی هستند، تصریح کرد: اهمیت مردم تا جایی است که رسیدن به یک حکومت مردم‌سالاری دینی مستلزم وجود جامعه‌ای است که مردم علاوه بر بینش اجتماعی به حقوق و تکالیف شهروندی خود واقف باشند. لذا، ساز و کار پلیس در این اقدامات بهره‌گیری از دانش و راهکارهای مرتبط با علوم اجتماعی، جامعه‌شناسی، روانشناسی و مردم‌شناسی است.

فرماندهی نیروی انتظامی شهرضا با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری اقتدار و عزت نیروی انتظامی را حفظ تدین و ارزش قائل شدن برای ارزش‌های دینی آن دانست و افزود: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان نماد حکومت و مظهر اقتدار ملی در تأمین امنیت عمومی که اولین مؤلفه توسعه پایدار در هر جامعه‌ای محسوب می‌شود، هم‌پای سرعت این تغییرات، اقدامات وسیعی با مشارکت دستگاه‌های دولتی، غیردولتی و اقشار اجتماعی صورت داده است.
وی یادآور شد: نیروی انتظامی با جذب حداکثری سرمایه اجتماعی، یعنی محور قرار دادن مردم، قانون و بهره‌مندی از دانش جدید فناورانه، پیچیده و الکترونیکی تلاش در جهت افزایش سرمایه اجتماعی خود دارد.

امیرخانی تأکید کرد: سرمایه اجتماعی باعث همبستگی ملی، توسعه پایدار، قانون‌گرایی، افزایش کنترل اجتماعی، احساس امنیت و مسئولیت در جامعه، تعامل و همکاری میان افراد و نهادهای جامعه، مشروعیت و اقتدار پلیس، مبارزه با جنگ نرم، عبور از بحران‌ها و کاهش تهدیدات است.

فرماندهی نیروی انتظامی شهرضا گفت: برگزاری نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر، حضور مسئولان و فرماندهان نیروی انتظامی در مدارس، توزیع لوح فشرده و بروشورهای انتظامی، ارائه خدمات انتظامی مضاعف به عموم مردم، اعزام کارکنان به سازمان انتقال خون جهت اهدای خون، دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران، ملاقات چهره به چهره فرماندهی انتظامی شهرضا با مردم، برگزاری مسابقات ورزشی از فعالیت‌های نیروی انتظامی شهرضا در این هفته است.

وی ادامه داد: همچنین از دیگر برنامه می‌توان به برگزاری همایش فرهنگ یاران ترافیک و همایش همیاران پلیس، شرکت درهمایش بزرگ پیاده‌روی کارکنان نیروهای مسلح و خانواده آنان، برگزاری رژه خودرویی نیروی انتظامی در سطح شهرستان، برگزاری گردهمایی پلیس افتخاری و نگهبانان محله، ارائه خدمات مردم‌ یاری و درمانی در مناطق محروم روستاهای توابع شهرضا و غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا اشاره کرد.

همچنین در ادامه این مراسم سیدرضا عقدایی، فرماندار شهرضا ضمن تجلیل از نیروی انتظامی با اشاره به نقش و اهمیت کلیدی نیروی انتظامی در تأمین و برقراری نظم و امنیت پایدار به‌عنوان رکن اصلی توسعه و پیشرفت جامعه، با تأکید به نقش نیروی انتظامی در تقویت اعتماد عمومی جامعه، گفت: نیروی انتظامی امروز مورد اعتماد جامعه بوده و این نیرو توانسته است در ارتباط و تعاملی صمیمی و تنگاتنگ، اعتماد و اطمینان توده‌های مختلف جامعه نسبت به خدمات مختلف ارائه شده را جلب کند.

فرماندار شهرضا با اشاره به وظایف نیروهای مسلح از نیروی انتظامی به‌عنوان لبه جلویی جبهه نبرد با مخلین امنیت جامعه یاد کرد و افزود: نظم و انتظام جامعه به‌دست نیروهای مقتدر انتظامی است که با ایجاد امنیت و آسایش برای جامعه توانسته است با ارتباط مستقیم بامردم در بین جامعه از محبوبیت خاصی برخوردار شود و این وظیفه تک تک آحاد جامعه است که قدردان نیروی انتظامی باشند.

وی هفته نیروی انتظامی را فرصتی برای پاسداشت تلاش‌های صادقانه این نیرو دانست و توصیه کرد: در این هفته نیروی انتظامی ضمن افزایش آگاهی مردم، تلاش‌ها و خدمات خود در زمینه‌های مختلف را در جامعه مطرح کنند.

فرماندار شهرضا خطاب به کارکنان این نهاد اظهار کرد: این افتخار است که خداوند متعال گره‌گشایی بخشی از مشکلات جامعه را به‌دست شما نیروهای انتظامی غیرتمند سپرده است و جای شکر دارد که گره‌گشایی کارهای مردم نصیب شما شده؛ و با توجه به مشکلات معیشتی جامعه نگهداری حفظ جان، مال و ناموس مردم برعهده شما گذاشته شده و الحمدالله با گشت‌های شبانه‌روزی شما امنیت برای مردم ما برقرار شده است.

یادآور می‌شود، مراسم صبح‌گاه مشترک نیروی‌های نظامی و انتظامی شهرضا با حضور فرماندار، فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی، خانواده شهدا و جمعی از مسئولان ادارات و ارگان‌ها، روز گذشته، 14 مهرماه در محل ستاد نیروی انتظامی شهرضا برگزار شد.

captcha