ساختمان مدرسه علمیه الزهرا(س) خواهران بوشهر افتتاح شد
کد خبر: 1461323
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۹
با حضور مسئولان حوزوی کشور؛

ساختمان مدرسه علمیه الزهرا(س) خواهران بوشهر افتتاح شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: ساختمان مدرسه علمیه الزهرا (س) خواهران بوشهر با حضور نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر و مسئولان حوزوی کشور 24 مهمرماه در این شهر افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر در مراسم افتتاحیه ساختمان مدرسه علمیه الزهرا(س) خواهران بوشهرضمن تشکر از تمامی تلاشگران خدمت به حوزه‌های علمیه، اظهار کرد: حوزه علمیه کانون حیات و زندگی دینی در جامعه و مرکز فهم، نشر و دفاع از دین است و حوزه علمیه یک مکان مقدسی است که در آن بزرگان و علما تربیت می شوند و در آن فضا در مقابل تهاجم گسترده دشمنان با بیان، قلم و حرکت، دین ارائه می شود و از آن دفاع می شود.

خدمت به حوزه علمیه، خدمت به نهاد دین و خداست
نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر در ادامه افزود: خدمت به حوزه علمیه، خدمت به نهاد دین و خداست که بازگشت این خدمت به خود انسان است و باید توجه ویژه به حوزه علمیه خواهران شود، تهاجم جهان سلطه به حوزه زندگی بانوان به‌ویژه در ایران اسلامی فوق‌العاده زیاد است به همین خاطر اگر حوزه علمیه خواهران قوی داشته باشیم قطعاً در مقابل تهاجم فرهنگی، هم دفاع مقدس شده و هم در خانواده‌ها و جامعه دین را نهادینه کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه در سند چشم‌انداز حوزوی استان بوشهر، مدارس علمیه در استان بوشهر توسعه می‌یابد، افزودند: در این سند 12 مدرسه علمیه و یک اردوگاه ویژه خواهران طلبه در نظر گرفته شده است که امیدواریم با توجه به جایگاه استان بوشهر در حوزه خلیج فارس این مراکز دینی هر چه سریع‌تر ایجاد شوند و بتوانند نقش مؤثری در گسترش فرهنگ دینی ایفا کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر تصریح کرد: استان بوشهر بخاطر اهمیت جایگاهی که در حوزه خلیج فارس دارد باید یکی از قطب های حوزوی جهان اسلام شود و این کار در حال انجام است.

امام جمعه بوشهر گفت: با کارهای زیرساختی صورت گرفته در استان، حوزه علمیه خواهران زنده و احیا شده‌اند و استان بوشهر در سطح کشور به عنوان یک استان حوزوی شناخته می شود و این نعمت بزرگی است که خداوند نصیب این استان کرده است و اینها همگی در پرتو تلاش‌ها و کوشش‌های شما عزیزان است.

رئیس شورای عالی حوزه های علمیه استان بوشهر افتتاح مدرسه علمیه الزهرا(س) خواهران شهرستان بوشهر و حوزه علمیه خواهران برازجان را مهم دانست و افزود: استان بوشهر تنها استانی است که تمام حوزه های خواهران آن در زمینه ساخت و ساز و کلاس داری فعال است و در آینده‌ای نه چندان دور مدرسه نخبگان حوزه علمیه خواهران نیز تأسیس می‌شود و در حوزه‌های علمیه خواهران گذشته از پذیرش، باید کوشش شود که گزینش نیز صورت گیرد و در این زمینه سامانه ای طراحی شود و ایجاد مدارس پیش دبستانی، دبستان و دبیرستان حوزوی را یک ضرورت دانست و تجربه ایجاد این گونه مدارس در شهر بوشهر نشان از موفقیت این طرح داشته و مورد توجه و استقبال مردم واقع شده است.

آیت‌الله صفایی بوشهری در همین رابطه تأکید کرد: هر حوزه خواهران در استان باید یک مجمتع آموزشی داشته باشد و در حوزه‌های علمیه خواهران باید به شدت بر روی آموزش خواهران تأکید شود و لازم است که خواهران حوزوی، بر علوم حوزوی مسلط باشند.

اصغر عبداللهی، معاون اداری مالی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کشور نیز در این آئین افتتاح گفت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی در زمینه علوم حوزوی است و نیاز است که تلاش های لازم برای توسعه زیرساخت‌ها در این استان صورت بگیرد و نقش خیران در توسعه زیرساخت‌های مدارس علمیه و حوزه‌ها بسیار مهم است و طرح‌های بسیار خوبی به مشارکت و همکاری خیران اجرا می‌شود که می‌توان به مدرسه علمیه خواهران الزهرای بوشهر اشاره کرد که با تلاش خیران اجرا شد.

بهبود وضعیت فعالیت علوم دینی نیازمند افزایش اعتبارات است
معاون اداری مالی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کشور از افزایش اعتبارات حوزه علمیه خواهران برای ایجاد زیرساخت‌ها به ۱۶۰ میلیارد ریال خبر داد و بیان کرد: افزایش اعتبارات نقش بسیار مهمی در بهبود وضعیت فعالیت علوم دینی خواهد داشت و قرار بود در صورت نیاز اعتباری سه برابر اعتبارات تخصیصی برای ساخت مدرسه علمیه خواهران الزهرای بوشهر ابلاغ شود و با توجه به ظرفیت‌های بالای بوشهر در آموزش طلاب، نباید مشکلی در زمینه زیرساخت‌ها در این استان وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در استان بوشهر یک‌هزار و 100 طلبه خواهر مشغول به تحصیل هستند، اضافه کرد: باید به جایی برسیم که از هر 250 زن در استان بوشهر یک نفر طلبه باشد و امسال 9 هزار نفر در حوزه‌های علمیه خواهران کشور پذیرفته شده اند و از این تعداد چهار هزار و 400 نفرشان دارای تحصیلات دانشگاهی هستند که 17 نفر از انها پزشک هستند.

مدیران حوزه های علمیه خواهران استان بوشهر در ادامه به بیان مسائل، مشکلات و نکته نظرات خود پرداختند.

یادآور می شود، ساختمان مدرسه علمیه الزهرا (س) خواهران بوشهر کلنگ آن در سال 1390 در سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) توسط در کنار بیمارستان شهدای خلیج فارس زده شد و در این آئین با حضور آیت الله صفایی بوشهری، امام جمعه بوشهر، اصغر عبداللهی، معاونت اداری مالی و خلج، قائم مقام اداری مالی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور در زمینی به مساحت سه هزار متر مربع در سه طبقه به بهره‌برداری رسید.

captcha