آئین سیاه‌پوشان حسینی در شهرضا برگزار شد
کد خبر: 1464097
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۴

آئین سیاه‌پوشان حسینی در شهرضا برگزار شد

کانون خبرنگاران نبأ/ یدالله شاه‌چراغی: به‌ مناسبت واردشدن به ماه محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر، آیین سیاه‌پوشان عزاداران حسینی در بیت‌الحسین(ع) هیئت سینه‌زنی شهرضا برگزار شد.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیف‌الله یعقوبی، نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه شهرضا به‌مناسبت واردشدن به ماه محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر در آیین سیاه پوش شدن عزاداران حسینی دربیت الحسین هیئت سینه زن شهرضا اظهار کرد: بهترین سرمایه عشق به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است. قدم برداشتن برای زنده نگهداشتن شعائر مذهبی بایدبرای رضای خداباشد. تمام فعالیتهای ماخصوصاًدرعزاداری برای اباعبدالله الحسین (ع) باید فقط برای رضای خداوند باشد، همان گونه که امام حسین(ع) برای بقای دین همه چیزش را برای خدا داد ماهم وقتی می‌گوئیم «یا حسین» نیت فقط برای رضای خدا و امام حسین(ع) باشد. سیدالشهداء(ع) در آخرین لحظات شهادت خود فرمودند: خداوندا رضایم به رضای تو، لذا قیام امام حسین(ع) ماندگارشد و هرچه ازآن می‌گذرد برعظمت آن افزوده می‌شود.
یعقوبی خطاب به مداحان و مدیحه سرایان یادآور شد: درجلسات و مراسمات اشعاری خوانده شود که با واقعیات متناسب و در شان اهل بیت(ع) باشد.
امام جمعه شهرضا نوکری برای اباعبدالله الحسین(ع) را ازحکومت برعالم بالاتر دانست و افزود: اگر ابرو می‌خواهیم باید در خانه امام حسین ع برویم و دنباله رو آن حضرت باشیم.
نماینده مقام معظم رهبری در شهرضا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قدمت هیئت سینه زن درشهرستان شهرضا گفت: هیئت سینه‌زن شهرضا یکی از پرسابقه ترین هیئت این شهرستان است که مراسم سنتی آئین سیاه‌پوشان رابرگزار می‌کند و ازهمین الان همه عزادار و سیاه‌پوش اهل بیت(ع) می‌شوند و این آئین یکی از بی‌ریاترین کارها است که در این ایام انجام می‌گیرد.

وی در ادامه افزود: خداوند رحمت کند گذشتگان و علماء ما را که این گونه پرورش دادند جامعه ما را که با نام و مکتب امام آشنا شدیم. 
در این مراسم که به همت هیئت سینه‌زن شهرضا با حضور پیشکسوتان و پیرغلامان و عزاداران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برگزار شده بود، شرکت‌کنندگان طی آئینی توسط پیرغلامان حسینی و در جهت زنده نگهداشتن یاد و نام شهدای کربلا و آمادگی برای ورود به ماه محرم و صفر و نوکری خالصانه و عزاداری برای امام حسین(ع) و اصحاب با وفایش با انداختن شال‌های مشکی و سبز پیراهن‌های سیاه به تن کرده و مشکی‌پوش اباعبداله الحسین (ع) شدند.
یادآور می‌شود، در این مراسم که تنی چند از مسئولین شهرضا، مسئولین هیئت مذهبی نیز حضور داشتند، مداحان، با نوحه‌خوانی و مدیحه‌سرایی و سینه‌زنی به عزاداری پرداختند.

captcha