حزب‌الله جشن غدير در بيروت برگزار كرد
کد خبر: 1858443
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۸۸ - ۱۳:۱۲

حزب‌الله جشن غدير در بيروت برگزار كرد

گروه فرهنگ و هنر: جشن عيد غدير به همت جنبش مقاومت اسلامی لبنان (حزب الله) ديروز، شانزدهم آذرماه در بيروت و ديگر بخش‌های اين كشور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه لبنان، در اين جشن سخنرانی‌هايی با موضوع غدير ارائه شد و اجرای سرود، قرائت شعر و برنامه‌های هنری متنوع از ديگر بخش‌های آن بود.
در جشن غدير حزب الله در سالن «تموز» شهر «بعلبك» در شرق لبنان، حسين الحاج حسن، وزير كشاورزی اين كشور، كامل الرفاعی، عضو فراكسيون وفاداری به مقاومت در مجلس لبنان و گروهی از اهالی اين شهر حضور داشتند.
وزير كشاورزی لبنان در مراسم گراميداشت عيد غدير حزب الله در سالن اردوگاه «الزهراء» در منطقه «السلم» در جنوب بيروت نيز حضور يافت و در اين مراسم به ايراد سخن با موضوع غدير پرداخت و اجرای سرود و تواشيح دينی به مناسبت غدير توسط گروه بحرينی «الولاء» نيز پايان بخش جشن حزب الله بود.
برگزاری جشن‌هايی در مناطق «بوادی» و «النبی» شهر «بقاع» لبنان نيز از ديگر برنامه‌های حزب الله به مناسبت گراميداشت غدير بود و در اين جشن‌ها نوار الساحلی، عضو فراكسيون وفاداری به مقاومت در مجلس لبنان و محمد ياغی، مسئول منطقه بقاع در اين فراكسيون سخنرانی كردند.
هم‌زمان با عيد غدير، مركز اجتماعی كار وابسته به حزب‌الله و هيأت اسلامی سلامت لبنان نيز با همكاری يكديگر، روز سلامت در مدرسه «الفرير» منطقه «المريجه» برگزار كردند و به همين مناسبت مراسم افطار روزه‌داران نيز در حسينيه «امام مهدی(عج)» در منطقه «الغبيری» در جنوب لبنان برگزار شد.
مسئولان حزب الله در مجمع امام كاظم (ع) در منطقه «ماضی» لبنان نيز شب شعری به مناسبت عيد غدير برگزار كردند و در اين مراسم «محمد شعيب» و «ژوزف عون» اشعار خود را قرائت كردند.
captcha