نرم افزار «حق‌النّاس، از ديدگاه قرآن و عترت» توليد شد
کد خبر: 2170317
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۵

نرم افزار «حق‌النّاس، از ديدگاه قرآن و عترت» توليد شد

گروه فضای مجازی:نرم افزار «حق‌النّاس، از ديدگاه قرآن و عترت» مشتمل بر صوت و فيلم بيانات اخلاقی آيت‌الله العظمی مظاهری در ماه مبارك رمضان سال ۱۳۸۹، با موضوع «حق‌ّالنّاس» توليد شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه اصفهان:به نقل از پايگاه اطلاع رسانی دفتر آيت‌الله العظمی مظاهری،نرم افزار «حق‌النّاس، از ديدگاه قرآن و عترت» مشتمل بر صوت و فيلم بيانات اخلاقی آيت‌الله العظمی مظاهری در ماه مبارك رمضان سال ۱۳۸۹، با موضوع «حق‌ّالنّاس» توليد شد.
معظم‌له در اين سلسله دورس اخلاقی، بر ضرورت رعايت حق‌الناس تاكيد كرده‌ و به تبيين نمونه‌هايی از اقسام حق‌الناس آبرويی و حق‌الناس مالی، پرداخته‌اند.
گناهانی نظير غيبت، تهمت، شايعه، اهانت، زخم‌زبان، تعيير و سرزنش، از مصاديق حق‌الناس آبرويی و گناهان اقتصادی نظير ربا، رشوه، خيانت در امانت، غصب، سرقت، كم‌فروشی و غش در معامله، از نمونه‌های حق‌الناس مالی است كه در اين سلسله جلسات اخلاقی به شرح آن‌ها پرداخته شده است.
همچنين در اين جلسات، راجع به سرقت فرهنگی و حرمت انتشار و كپی بدون مجوز آثار فرهنگی نظير كتاب و نرم افزار كه موجب خسران مالك و توليد كننده اوليه آن آثار می‌گردد، مطالبی بيان شده است.
تشريح حقوق اجتماع و خانواده و تبيين برخی از گناهان رايج اجتماعی نظير خيانت، عدم رعايت محكم‌كاری، سد معبر و تخلّفات رانندگی، كه موجب قرار گرفتن حق‌الناس بر عهده انسان می‌شود نيز بخش‌هايی از اين نرم افزار را به خود اختصاص داده است.
در پايان مباحث نيز ضمن اشاره به آثار و تبعات سو مال حرام و حق‌الناس، شيوه توبه از اقسام حق‌الناس آبرويی و مالی، تشريح گرديده است.
طراحی اين نرم افزار به صورتی است كه علاوه بر رايانه، در انواع دستگاه‌های mp۳، قابليت اجرا و پخش دارد.
همچنين صوت جلسات، در قطعات ده دقيقه‌ای تنظيم شده است تا شنيدن آن درخودرو، با سهولت بيشتری همراه باشد.
اين اثر كه به همت موسسه فرهنگی مطالعاتی الزهرا (س)و با همكاری مركز تحقيقات رايانه‌ای حوزه علميه اصفهان تنظيم و توليد شده است، حاوی متن بيش از ده جلد از تاليفات معظم‌له، با امكانات جستجو، فيش‌برداری، يادداشت‌ برداری و ... است.
علاقه‌مندان می‌توانند برای تهيه نرم افزار«حق‌النّاس، از ديدگاه قرآن و عترت» يا كسب اطلاعات بيشتر با شماره تلفن ۴۴۶۳۶۷۱-۰۳۱۱ تماس حاصل كنند.
captcha