اجرای آگاهانه امر به معروف از فراگيرشدن رذائل اخلاقی جلوگيری می‌كند
کد خبر: 2266671
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۳

اجرای آگاهانه امر به معروف از فراگيرشدن رذائل اخلاقی جلوگيری می‌كند

گروه سياسی و اجتماعی: يك مدرس حوزه و دانشگاه در خراسان شمالی گفت: اجرای درست و آگاهانه امر به معروف و نهی از منكر از فراگير شدن رذائل اخلاقی در جامعه جلوگيری می‌كند.

حجت‌الاسلام مهدی قربانی، مدرس حوزه و دانشگاه در خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) گفت: آنچه به عنوان رذائل اخلاقی در جامعه مطرح است ريشه در عدم آگاهی انسان‌ها نسبت به فضائل اخلاقی دارد.
وی ادامه داد: هر چقدر فضايل و خوبی‌های اخلاقی به زيبايی بيشتر در جامعه به نمايش گذاشته شود، خود به خود زشتی و ناپسندی رذائل اخلاقی نيز به نمايش گذاشته خواهد شد.
قربانی اظهار کرد: در حوزه روان‌شناختی نيز اين مسئله مطرح است كه برای تغيير رفتارها بايد باورها را نيز تغيير داد كه اين تغيير جزو ارتقای بينش دينی امكان‌پذير نخواهد بود.
وی با اشاره به اينكه محيط يكی ديگر از عوامل گسترش رذائل اخلاقی در جامعه است توضيح داد: اگر محيط فضايی امن برای گسترش رذائل اخلاقی باشد، فضايی امن برای گرايش ناهنجاری‌ها و تبليغ برای نمايش جاذبه‌های كاذب و دروغين در جامعه به وجود خواهد آمد.
به گفته اين مدرس دانشگاه بنابراين چاره‌ای جز كنترل محيط وجود ندارد كه از طريق اجرای درست امر به معروف و نهی از منكر اين هدف محقق خواهد شد.
وی تأكيد كرد: هر چقدر باورهای انسان بر اساس آموزه‌های دينی جهت‌گيری شود متناسب با آن رفتارهای صحيحی از انسان سر می‌زند.
به گفته وی فاصله گرفتن از آموزه‌های دينی سبب بروز ناهنجاری‌های رفتاری در شئون مختلف زندگی افراد می‌شود.
captcha