اولين جشنواره «مدرسه، خانواده، دانش‌آموز» برگزار می‌شود
کد خبر: 2497246
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۶

اولين جشنواره «مدرسه، خانواده، دانش‌آموز» برگزار می‌شود

دبير جشنواره مدرسه، خانواده، دانش‌آموز از برگزاری اولين جشنواره فرهنگی، اجتماعی، قرآنی و هنری با عنوان «مدرسه، خانواده، دانش‌آموز» خبر داد.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، محمدمهدی خردبخش، دبير جشنواره مدرسه، خانواده، دانش‌آموز گفت: اين جشنواره به مناسبت ايام‌الله دهه فجر و با حضور حجت‌الاسلام والمسلمين مختارآبادی، معاون پرورشی اداره‌كل آموزش و پرورش كرمان و ادهمی، رئيس آموزش و پرورش ناحيه يك كرمان و جمعی از مسئولان آموزش و پرورش افتتاح شد.
وی ضمن بيان اهداف جشنواره گفت: اين جشنواره برای اولين بار در كشور و با اهداف پيوند و استحكام خانواده و ارتباط خانواده دانش‌آموزان با مدرسه، آشنايی خانواده با توانايی‌ها و ظرفيت‌ها و استعدادهای مدرسه و دانش‌آموزان، ايجاد انگيزه فعاليت‌های اجتماعی در بين دانش‌آموزان برگزار می‌شود.
دبير جشنواره ضمن اعلام كم هزينه بودن اين نمونه جشنواره‌ها بيان كرد: با توجه به ميزان 90 درصدی دانش‌آموزان و والدين و مسئولان مدرسه و با توجه به استفاده كردن ظرفيت‌های موجود در مدرسه اين جشنواره از هزينه كمی برخوردار است.
وی افزود: اين جشنواره طرحی انحصاری از سوی مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت آوای انتظار نور، هيئت و مؤسسه فرهنگی مذهبی شهدای كربلا، كانون مردم نهاد شهيد حسن توكلی‌زاده و دفتر خدمات مسافرتی وصال نور كرمان در جهت كشف استعدادها و توانايی‌های دانش‌آموزان و والدين اجرا شد.
مسئول هيئت و مؤسه فرهنگی قرآنی شهدای كربلا ادامه داد: در اين جشنواره، 19 غرفه با بيش از 40 موضوع از جمله عفاف و حجاب، مشاوره مذهبی، صنايع دستی، قصه‌گويی، طراحی و نقاشی، ايستگاه مطالعه با همت 110 نفر از دانش‌آموزان اين مدرسه و 12 نفر از مربيان سخت‌كوش و والدين دانش‌آموزان در شش گروه سنی خردسالان، كودكان، نوجوانان، جوانان، پدران و مادران انجام شد.
خردبخش ضمن اشاره به دستاوردهای مهم اين گونه جشنواره‌ها گفت: شناخت ظرفيت‌ها و امكانات مدرسه، شناخت نيروهای توانمند مدرسه، ايجاد روحيه نشاط بين خانواده‌ها و استحكام ارتباط بين خانواده‌های دانش‌آموزان و مدرسه از دستاوردهای مهم بعد از اتمام برگزاری اين جشنواره است.
دبير اين جشنواره در پايان از آمادگی خود برای برگزاری اين جشنواره در سطح استان كرمان خبر داد.
captcha