ترويج فرهنگ ايثار و شهادت يكی از مهمترين وظايف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است
کد خبر: 2514866
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۲

ترويج فرهنگ ايثار و شهادت يكی از مهمترين وظايف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است

سيدمحمد حسينی در مراسم افتتاح مجتمع فرهنگی، هنری شهيد مدرس شهرستان شهرضا گفت: ترويج فرهنگ ايثار و شهادت يكی از مهمترين وظايف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)، سيدمحمد حسينی، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم آئين افتتاح مجتمع فرهنگی، هنری شهيد مدرس شهرضا گفت: با تأكيدات رهبر معظم انقلاب آثار بسيار خوبی از رزمندگان و شهدا در قالب خاطرات و يادداشت‌هايی پيرامون دفاع مقدس و رزمندگان و شهيدان به چاپ می‌رسد كه اين‌ها سند افتخار اين كشور است و بايد در معرفی شهدا و ترويج فرهنگ ايثار و شهادت و انتقال به نسل‌های بعدی فعاليت‌های بيشتری صورت گيرد.
وی با اشاره به مردمی بودن نظام و انقلاب اظهار كرد: مردم حافظ و پاسدار نظام هستند و مسئولان نظام نيز از بين خود اين مردم هستند.
حسينی در ادامه افزود: رمز ماندگاری هنرمندان و فرهيختگان جامعه ما در مردمی بودن و حضور آن‌ها در عرصه‌های مختلف اجتماعی است و اين تفكر غربی كه اهل هنر و فرهنگ بايد از مردم دوری كنند، در فرهنگ ايرانی، اسلامی جايگاهی ندارد.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی يكی از افتخارات ايران را داشتن رهبری مسلط به تمام حوزه‌های فرهنگی دانست و افزود: افتخار ما بر داشتن رهبری كارشناس، خبره و مسلط به تمام حوزه‌های فرهنگی از جمله شعر، ادب، كتاب و مطبوعات است كه اين خود يك پشتوانه محكم و دلگرمی برای هنرمندان است.
وی تصريح كرد: تسلط و پيگيری جريان‌های مختلف فرهنگی كشور از سوی ايشان برای تمامی اهل فرهنگ و هنر يك افتخار بزرگ محسوب می‌شود.
حسينی در بخش ديگری از سخنان خود با اشاره به جايگاه فاخر شهرستان شهرضا در عرصه‌های علمی، فرهنگی و ادبی گفت: اين شهرستان از ديرزمان به عنوان مهد زايش و پرورش انسان‌های بزرگ و فرهيخته در عرصه‌های مختلف مطرح بوده است و بايد با استفاده از مقوله هنر در راستای تبيين انديشه‌های ناب اين بزرگ‌مردان برای نسل جوان فعاليت كنيم.
وی يادآور شد: از ارتحال حكيم الهی قمشه‌ای حدود 39 سال می‌گذرد و شايسته است كه در سال آينده نسبت به برگزاری همايش بزرگداشت مقام اين استاد برجسته در شهرستان شهرضا اقدام شود.
مجتمع فرهنگی، هنری شهيد مدرس شهرضا با مساحتی بالغ بر 11 هزار مترمربع، زيربنای سه هزار و 450 مترمربع و دارای پنج طبقه اداری با 257 مترمربع مساحت برای هر طبقه يكی از پروژه‌های فرهنگی است كه با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت سياسی ــ امنيتی استانداری اصفهان، مديركل اداره فرهنگ و ارشاد استان، نماينده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان شهرستان شهرضا به بهره‌برداری رسيد.
اين مجموعه همچنين دارای يك سالن آمفی‌تئاتر با ظرفيت پذيرش ۲۷۰ نفر، نگارخانه، فروشگاه كتاب و عرضه محصولات فرهنگی، محل مناسب جهت برگزاری دوره‌های فرهنگی، هنری و اختصاص فضای كافی برای استقرار تمامی انجمن‌های فرهنگی و هنری است.
captcha