احیا ارزش‌های دینی ـ اعتقادی از وظایف معلمان است
کد خبر: 2529258
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۸

احیا ارزش‌های دینی ـ اعتقادی از وظایف معلمان است

گروه اجتماعی: مديركل آموزش و پرورش استان كردستان با اشاره به نقش و جايگاه بسيار خطير معلمان در عرصه تعلم و تربيت گفت: احیا‌ ارزش‎های دینی ـ اعتقادی از وظایف معلمان است.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه كردستان، خسرو ساكی، مديركل آموزش و پرورش استان كردستان در مراسم گراميداشت هفته معلم كه دوشنبه، 16 ارديبهشت‌ماه در سالن اجتماعات دانشگاه پرديس سنندج برگزار شد، با اشاره به اينكه مقام معلم ستودنی و شامخ است و بايد قدر و احترام آن دانسته شود، گفت: شهيد مطهری الگو و نمونه جاودان معلمان اين آب و خاك است.
وی با اشاره به اينكه برای موفقيت در عرصه تعليم و تربيت ‌نياز به شاخص بوده تا راه را گم نكنيم، اظهار كرد: برای الگو قرار دادن و مشخص كردن يك شاخص در عرصه تعليم و تربيت روز شهادت مطهری را به‌عنوان روز معلم معرفی كرده‌اند.
ساكی با اعلام اينكه شهيد مطهری، باهنر، رجايی و همت از شهدای گرانقدر عرصه علم و تربيت بوده‌اند، افزود: اين شهدا از معلمان برجسته قبل از انقلاب هستند كه خدمات بی‌نظيری را به عرصه تعليم و تربيت كرده‌اند.
وی با اشاره به اينكه معلم چراغ روشنگر و هدايت‌گر عرصه تعليم و تربيت هستند، ادامه داد: شهيد نيز چراغ فروزانی است كه برای هميشه راه را برای ديگران مشخص می‌كند.
مديركل آموزش و پرورش استان كردستان با اعلام اينكه روز معلم، روز بها دادن و كرامت بخشيدن به انسان است، اعلام كرد: آنچه در نگاه بزرگان دينی بيان شده ارزش و قدر آدمی به اندازه تعليم و تربيت اوست كه اين نشان از اهميت اين عرصه دارد.
وی با اشاره به اينكه كار معلم ساختن شخصيتی سرشار از علم و ايمان و حيات بخشيدن به اين عرصه است، بيان كرد: حياتی كه معلم به دانش‌آموز می‌بخشد، حياتی مملو از دوستی، ايثار، از‌خود گذشتگی، آزادگی، مهر و محبت و در كل حيات طيبه است.
ساكی با اشاره به نقش و جايگاه معلمان ادامه داد: معلم بايد هم در سر كلاس و هم در عرصه عمومی اجتماع با منش، گفتار، انديشه‌اش انسان‌ساز بوده و رفتار بهنجار را از نابهنجار برای همگان مشخص كند.
وی با اشاره به نقش و جايگاه بسيار خطير معلمان در عرصه تعلیم و تربيت گفت: احیا‌ ارزش‎های دینی و اعتقادی از وظایف معلمان است.
مديركل آموزش و پرورش استان كردستان با اشاره به اينكه كار معلم انتقال معلومات نيست، افزود: بهبود فرهنگ عمومی جامعه و انسان‌سازی كار اصلی معلم است و معلمان بايد در تمام صحنه‌ها و عرصه‌ها حضوری معلم‌گونه داشته باشند.
وی با اشاره به اينكه آينده با دستان توانای معلمان ترسيم می‌شود، بيان كرد: معلم ركن اصلی توسعه پايدار و همه جانبه جامعه است.
ساکی يادآور شد: در برابر هجمه‌های بيگانگان كه امروز استقلال، شرف، ايمان و اعتقادات مردم را نشانه گرفته بايد معلمی تأثيرگذار بود تا بتوان اين دسيسه‌ها را خنثی كرد.
captcha