وحدت نشانه پيشرفت فكری و عقيدتی مسلمانان است
کد خبر: 2544374
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۷

وحدت نشانه پيشرفت فكری و عقيدتی مسلمانان است

گروه سیاسی: مشاور رئيس جمهور در امور اهل سنت وحدت در دين مبين اسلام كه منشأ آن حكومت اسلامی است را نشانه پيشرفت فكری و عقيدتی مسلمانان دانست.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه سيستان و بلوچستان مولوی اسحاق مدنی، مشاور رئيس جمهور در امور اهل سنت 18 خردادماه در همايش نكوداشت مرحوم آيت‌الله كفعمی و مرحوم مولوی عبدالعزيز كه در زاهدان برگزار شد، وحدت در دين مبين اسلام كه منشأ آن حكومت اسلامی است را نشانه پيشرفت فكری و عقيدتی مسلمانان دانست و گفت: هدف دشمنان در حال حاضر تفرقه‌اندازی میان فرق اسلامی است كه همه مسلمانان شيعه و سنی نسبت به اين حركت نرم و خزنده بايد آگاه باشند.
وی هوشياری علما و اطلاع‌رسانی آن‌ها به امت اسلامی را از وظايف مهم آنان عنوان كرد و افزود: رسالت بزرگ روحانيان و علمای دين، ایجاد وحدت ميان مسلمانان است.
مولوی مدنی بر وحدت ميان مسلمانان تأكيد كرد و گفت: امروزه با دسيسه‌های دشمنان اختلافات جزئی فقهی ميان امت اسلامی به درگيری و قتل و كشتار منجر می‌شود در حالی كه در صدر اسلام با وجود اختلافات عقيدتی و فقهی، امت اسلامی برای حفظ دين خدا متحد بودند.
وی گفت: در صدر اسلام و بعد از رحلت پيامبر گرامی اسلام(ص) هرگاه اسلام به خطر می‌افتاد تمامی گروه‌ها و اقوام و طوايف با وجود اختلاف نظرهای فقهی، در صحنه حضور يافته و در صفی متحد به دفاع از اسلام می‌پرداختند به‌گونه‌ای كه گويا هيچ‌گاه اختلافی ميان آنان وجود نداشته است.
مولوی مدنی افزود: متأسفانه اكنون دشمنان به قدری در افكار مسلمانان رسوخ پيدا كرده و شايعات بی‌اساسی ميان شيعه و سنی رواج داده‌اند كه كوچكترين اختلاف به كشتار و قتل و غارت می‌انجامد.
وی ادامه داد: اين درگيری‌ها نشان از خودخواهی است زيرا كسی كه دلش برای اسلام می‌تپد هيچ‌گاه از دستورات اسلام و قرآن و پيامبر(ص) سرپيچی نمی‌كند، كسانی كه پيروی راستين اسلام هستند همواره به‌دنبال اتحاد و انسجام امت اسلامی‌اند و از تفرقه و اختلاف پرهيز می‌كنند.
مولوی مدنی گفت: اگر مسلمانان دلسوز اسلام هستند و اسلام عزتمند و مقتدر می‌خواهند بايد با پيروی از قرآن كريم و فرمايشات پيامبر گرامی اسلام(ص) با هم متحد و منسجم باشند و در صفی واحد از اسلام دفاع كنند.
captcha