شب شعر «تبسم خورشید» در شهرضا برگزار شد
کد خبر: 2690711
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۹

شب شعر «تبسم خورشید» در شهرضا برگزار شد

کانون خبرنگاران نبأ/ یدالله شاه‌چراغی: همزمان باخجسته میلادباسعادت حضرت ختمی مرتبت حضرت محمدمصطفی(ص) و رئیس مذهب تشیع حضرت امام جعفر صادق(ع) مراسم شب شعر تبسم خورشید به همت شهرداری و شورای اسلامی و معاون فرهنگی شهرداری شهرضا برگزار شد.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، طی مراسم باشکوهی که باحضور جمعی از فرهیختگان، شعرا، مسئولین ادارات و ارگان‌های شهرستان شهرضا شرکت داشتند از کتاب تبسم خورشید حاوی اشعاری آئینی از استاد بهروز سلطانیان متخلص یه ریحان رونمایی شد.

در این مراسم شاعران در وصف ولادت پیامبر رحمت(ص) و رئیس مذهب شیعه(ع) به قرائت اشعار خود پرداختند. سپس مراسم مولودی‌خوانی و خواندن اشعار استاد ریحان برگزار شد.

در پایان از کتاب تبسم خورشید گزیده‌ای اشعار استاد ریحان شهرضایی که در شأن و منقبت معصومین(ع) و خاندان نبوت و رسالت و در قالب‌هایی نظیر غزل، قصیده سروده شده که با همکاری شهرداری شهرضا و انجمن ادبی جوانان شهرضا به زیور طبع آراسته شده است.

این کتاب در ۷۸ صفحه و در شمارگان هزار جلد با همکاری شهرداری شهرضا و انجمن ادبی جوانان شهرضا به زیور طبع آراسته شده رونمایی شد.

یادآور می‌شود، استاد بهروز سلطانیان متخلص به ریحان در سال 1302 در روستای اسفرجان از توابع شهرضا متولد شد و پس از عمری فعالیت در عرصه شعر و ادب پارسی و سرودن مراثی و مدایح برای اهل بیت(ع) در سال 1381 بدرود حیات گفت. نوحه و مرثیه و مدیحه‌سرایی برای هیئت‌های مذهبی اسفرجان و شهرضا خصوصا هیئت قائمیه شهرضا از فعالیت‌های ایشان در دوران حیات بود. کتب بوستان کربلا، رایحه ریحان، از مدینه تا مدینه، منظومه همه‌پسند، طلیعه نور از جمله آثاری است که نوحه‌ها و مراثی پر سوز و گداز استاد در رثای ائمه(ع) و خصوصا حضرت سیدالشهدا(ع) در ماه محرم و صفر زینت‌بخش محافل اهل بیت(ع) است. استاد ریحان در بالبداهه شعر گفتن کم‌نظیر بود.

captcha