شعر دفاع مقدس نیازمند آسیب‌شناسی دقیق کارشناسان و نخبگان ادبیات است
کد خبر: 2694193
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۲

شعر دفاع مقدس نیازمند آسیب‌شناسی دقیق کارشناسان و نخبگان ادبیات است

گروه هنر: بک شاعر دفاع مقدس با تأکید بر اینکه شعر دفاع مقدس نیازمند آسیب‌شناسی دقیق با حضور کارشناسان ادبیات کشوری است، گفت: این آسیب‌شناسی به تقویت جریان شعر دفاع مقدس و معرفی استعدادهای جوان در این عرصه کمک می​کند.

مصطفی بوعذار، شاعر دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، تصریح کرد: علی‌رغم وجود استعدادهای جوان و درخشان در عرصه ادبیات خوزستان و برگزاری محافل متعددی ادبی در قالب انجمن‌ها و کانون‌ها و همچنین برگزاری برخی جشنواره‌ها در عرصه ادبیات خوزستان، متأسفانه خروجی مناسبی تاکنون دیده نشده است.

وی اظهار کرد: با وجود چنین رویدادهای ادبی، چهره‌های جدید و استعدادهای جوان در این عرصه معرفی نمی‌شوند و این جشنواره‌ها و محافل به یک جریان سالم و پویا در ادبیات کمک نمی‌کند.

بوعذار افزود: در این میان شعر دفاع مقدس به‌عنوان یک ژانر شناخته شده دارای جایگاهی ویژه میان شاعران و نویسندگان خوزستانی است و به‌دلیل قرابت با جنگ تحمیلی که آثار و بازخورد آن در جامعه کنونی خوزستان مشهود است، جشنواره شعر دفاع مقدس نباید در ورطه تکرار بیفتد.

این شاعر با تأکید بر اینکه شعر دفاع مقدس نیازمند آسیب‌شناسی دقیق با حضور کارشناسان و نخبگان ادبیات استان و کشور است، گفت: این آسیب​شناسی به تقویت جریان شعر دفاع مقدس و معرفی استعدادهای جوان در این عرصه کمک می​کند.

وی اظهار کرد: باید از برگزاری جشنواره‌های کلیشه‌ای رایج در سطح استان اجتناب کنیم؛ چرا‌که برخی از آنها پدیده‌هایی به نام شاعران جشنواره‌ای و شعر جشنواره‌ای را به ارمغان می​آورند که نمی​تواند خروجی مناسبی برای این جشنواره‌ها باشد.

بوعذار در پایان گفت: جشنواره‌های ادبی همواره باید دارای ساختاری مشخص، مدون و همراه با سیاستی شفاف با دبیرخانه دائمی در طول سال فعالیت کنند که به یک جریان ادبی تبدیل شوند و تأثیرات خود را در جامعه ادبی و عموم مخاطبان بگذارند.

captcha