مرحله نهایی مسابقات استانی فرازخوانی قرآن و تواشیح در رشت برگزار می‌شود
کد خبر: 2707387
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۶
15 و 16 بهمن؛

مرحله نهایی مسابقات استانی فرازخوانی قرآن و تواشیح در رشت برگزار می‌شود

گروه فعالیت های قرآنی: معاون فرهنگی اوقاف گیلان از برگزاری مرحله نهایی مسابقات فرازخوانی و تواشیح خبر داد و گفت: 15 و 16 بهمن‌ماه امسال مرحله استانی این مسابقات در حرم مطهر خواهر امام رضا(ع) رشت برگزار می‌شود.

محمد قاسم‌پور، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، از اعزام هیئت‌ امنای بقاع متبرکه به دوره آموزشی خبر داد و اظهار کرد: 22 دی‌ماه امسال اولین گروه هیئت‌های امنای بقاع متبرکه و مدیران مراکز فرهنگی و قرآنی بقاع متبرکه به تعداد 35 نفر برای گذراندن دوره‌های آموزشی و زیارتی به بارگاه ملکوتی حضرت علی‌ ابن موسی‌الرضا(ع) اعزام شدند.

وی افزود: طی 5 روزی که در این دوره آموزشی هستند از مباحث مربوط به دستورالعمل‌های ابلاغی سازمان برای اجرا و برگزاری کار ویژه‌ها نظیر طرح‌های آرامش بهاری، طرح نشاط معنوی، سوگواره یاس نبوی و... در سطح بقاع متبرکه، بهره‌مند می‌شوند. دستورالعمل‌های مذکور توسط مدیران ارشد سازمان اوقاف کشور ارائه می‌شود.

معاون فرهنگی اوقاف گیلان بیان کرد: طی این دوره هیئت‌ امناها و مدیران مراکز فرهنگی و قرآنی فعال در بقاع متبرکه‌ای که در داخل شهرها هستند، انتخاب شدند و دو دوره بعدی هیئت‌ امناهای دیگر بقاع متبرکه‌ای که در خارج از شهرها هستند به این دوره آموزشی اعزام می‌شوند، البته ملاک انتخاب این افراد فعال‌ترین هیئت امنایی هستند که در طول سال در مباحث عمرانی و فرهنگی همکاری خوبی داشتند.

منتخبین این دوره به مسابقات کشوری اعزام می‌شوند

قاسم‌پور از برگزاری مرحله نهایی مسابقات فرازخوانی خبر داد و گفت: در 15 و 16 بهمن‌ماه جاری مرحله نهایی مسابقات استانی فرازخوانی قرآن کریم و تواشیح با شرکت خانم‌ها و آقایان در حرم مطهر خواهر امام رضا(ع) رشت برگزار می‌شود و منتخبین این دوره به مسابقات کشوری اعزام می‌شوند.   

وی با بیان اینکه منتخبان سی و هفتمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم اوقاف، اسفند 93 به مسابقات کشوری که در تبریز برگزار می‌شود، اعزام می شوند، ادامه داد: از هیئت های امنا و سایر مدیران فرهنگی استان تقاضا دارم که در مراسمات مذهبی و محافل انس با قرآنی که برگزار می کنند، از نفرات برتر استانی استفاده کنند تا بتوانیم در جهت تقویت و آمادگی بیشتر این عزیزان گامی مهم برداریم.

معاون فرهنگی اوقاف گیلان یادآور شد: آقایان تبسم چهره و رفیعی که سال گذشته موفق به حضور در مرحله فینال سی‌وششمین مسابقات کشوری قرآن کریم شدند، امسال نیز بدون حضور در مسابقات استانی سهمیه حضور در فینال مسابقات را دارند که همراه منتخبان مرحله استانی به تبریز اعزام می شوند.

captcha