رابطه بخل و حرص با آتش جهنم
کد خبر: 2719388
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۵
آیت‌الله العظمی جوادی‌آملی در درس تفسیر عنوان کرد:

رابطه بخل و حرص با آتش جهنم

گروه حوزه‌های علمیه: آیت‌الله العظمی جوادی آملی تاکید کرد: کسی که در زندگی در مدار بسته خودش زندگی کرده و به فکر دیگران نبوده است در جهنم نیز با درهای بسته روبرو است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) این مفسر قرآن امروز 27 دی در درس تفسیر قرآن گفت: از ظاهر قرآن دو نفخ در آستانه قیامت برمی‌آید یکی اینکه همه بر اثر آن از برزخ برانگیخته می‌شوند و با نفخه دوم همه در صحنه قیامت جمع می‌شوند.

این مرجع تقلید تاکید کرد: هیچ‌کس نیست که این سه مرحله یعنی دنیا، برزخ و قیامت را نداشته باشد و همه این مسیر را طی می‌کنند؛ اگرچه تفاوت‌هایی دارند.

صاحب تفسیر تسنیم عنوان کرد: پیامبر اکرم(ص) هم به صورت خصوصی جلسه تفسیر قرآن داشتند و هم در مسجد مدینه جلسه برگزار می‌کردند؛ ایشان فرمودند 50 هزار سال برای مومن مانند یک نماز چهار رکعتی است یعنی به اندازه 5 تا 10 دقیقه طول می‌کشد.

وی ادامه داد: همان طور که در دنیا افراد عمر مختلفی دارند در برزخ و قیامت هم تفاوت در زمان ماندن دارند و این تفاوت‌ها وجود دارد اما فرقی بین آنان در درک این سه مرحله نیست.
آیت‌الله جوادی‌آملی بیان کرد: جهنم همیشه درش بسته است و جهنمی‌ها نمی‌توانند از آن خارج شوند و به آنان اجازه داده نمی‌شود.

وی تاکید کرد: اینکه درباره آثار بخل و مال جمع کردن که در ابتدای سوره مبارکه «همزه» آمده است و وعده عذاب به این افراد داده شده است برای این است که این افراد در دنیا در مدار بسته زندگی کرده و به فکر دیگران نبوده‌اند و فقط به منافع خود می‌اندیشیده‌اند و به دنبال جمع کردن مال بودند و حرص آن را می‌زدند و الان هم در جهنم در مدار بسته قرار دارند.

captcha