انقلاب اسلامی ایران سربلندی و اقتدار را به مسلمانان هدیه کرد
کد خبر: 2774661
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۷
مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شاهین‌شهر و میمه:

انقلاب اسلامی ایران سربلندی و اقتدار را به مسلمانان هدیه کرد

کانون خبرنگاران نبأ/ نیکسا سلطانی: مسیب نجیمی با تفسیر آیه‌ای از قرآن کریم انقلاب اسلامی را دست‌آوردی مذهبی معرفی کرد و گفت: این انقلاب به مسلمانان عزت، سربلندی و اقتدار را هدیه کرد.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، علیرضا بصیری، فرماندار شهرستان شاهین‌شهر و میمه در نشست خبری اصحاب رسانه و مدیران روابط عمومی دستگاه‌ها که هفتم بهمن‌ماه به‌مناسبت استقبال از دهه فجر انقلاب اسلامی در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، نقش روابط عمومی دستگاه‌ها و اصحاب رسانه را در تحقق شعار سال مقام معظم رهبری مؤثر دانست و گفت: اقدامات و شرح وظایف دستگاه‌ها در راستای آگاه‌سازی مردم نسبت به محدودیت‌های قانونی و خلأهای موجود باید به درستی اطلاع‌رسانی شود که قطعا قضاوت مردم راجع به دستگاه‌ها متفاوت خواهد بود.

وی افزود: روابط عمومی دستگاه‌ها به‌عنوان متولیان امر فرهنگ و پل ارتباطی و دوسویه دستگاه‌ها و مردم به شمار می‌روند، اگر به درستی مسائل اطلاع‌رسانی شود و اقدامات خوبی که در هر سازمانی انجام می‌شود به مردم بازگو شود مشکل نخواهیم داشت.

فرماندار شهرستان شاهین‌شهر و میمه ضمن تبریک به مناسبت حلول سی و ششمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، بیان کرد: اقتصاد مقاومتی یک ضرورت است و مقام معظم رهبری سیاست‌های کلی نظام را ابلاغ کرده‌اند، لکن برخی به اشتباه تصورشان بر این است که باید اقتصاد مقاومتی را مد نظر داشت؛ لذا اصحاب رسانه و روابط عمومی دستگاه‌ها نقش بسزایی در ارتباط با تحقق شعار سال که دو موضوع استراتژی فرهنگ و اقتصاد تلفیق شده است دارند.

بصیری با اشاره به اینکه در بحث فرهنگ و اقتصاد، باید شرایط کنونی کشور اطلاع‌رسانی شود، اظهار کرد: در زمان کنونی با هجمه‌ای که دشمن بر ما وارد می‌آورد قصد دارد به این کشور آسیب برساند زیرا وجود نظام را برای خودشان یک تهدید بزرگ می‌دانند. یک زمان تهاجم دشمنان جنگ نظامی بود و تلفات و خسارات آن مشخص بود، اما امروز ما شاهد جنگ نرم هستیم. دشمنان با نشانه‌روی بر اعتقادات دینی و مذهبی جوانان همواره سعی دارند با توسل به تحریم‌ها از داخل و خارج جامعه را تضعیف کند که سخت در اشتباه هستند چراکه این نظام و انقلاب به این راحتی به دست نیامده که به این راحتی هم از بین برود. پشتوانه این انقلاب اسلامی مردم غیور، شهیدپرور و همیشه در صحنه است.

همچنین در ابتدای این نشست مسیب نجیمی، مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان شاهین‌شهر و میمه ضمن تبریک حلول سی و ششمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با تفسیر آیه‌ای از قرآن کریم انقلاب اسلامی را  دست‌آوردی مذهبی معرفی کرد و گفت: این انقلاب به  مسلمان‌ها عزت و سربلندی را هدیه کرد، و خود شاهد آن هستیم که توهین به ساحت مقدس پیامبر مهربانی و رحمت(ص) چگونه مورد انزجار و نفرت مردم جهان شد و با جرأت هر چه بیشتر و در اوج  نفرت اعتراضات خود را اعلام کردند.

وی با بیان اینکه به برکت امام عظیم‌الشان(ره) و به پشتوانه ملت شریف به ما این انقلاب هدیه شد، افزود: خداوند می‌فرماید ما به شما نصرت دادیم و شهدا نمونه بارز این نصرت الهی هستند و از طیبات نصیب شما کردیم؛ چه چیزی باعث شد این نظام مصون و محفوظ بماند بدون شک ما در راه پیروزی انقلاب اسلامی از دل و جان کوشیدیم تا شاکر باشیم. دهه فجر زمان شکرگزاری از نعمت‌های خداوند است که بر ما ارزانی داشته است.

نجیمی اظهار کرد: اولین ویژگی انقلاب اسلامی مردمی بودن آن است و وظیفه خطیر ما حفظ این هدیه خداوندی است که باید آن را به نسل‌های آتی انتقال داد. روز 22 بهمن، روز وفاق ملت غیور ایران اسلامی در مقابل دشمن و تجدید میثاق با آرمان‌های امام خمینی‌(ره) است.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان شاهین‌شهر و میمه در پایان به تشریح برنامه‌های تدوین شده ایام دهه فجر در این شهرستان پرداخت و گفت: 12 بهمن، روز انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره)، ولایت و رهبری که شاخص برنامه‌های آن زدن زنگ انقلاب در مدارس و برگزاری همایش ولایت‌فقیه و نقش امام خمینی(ره) در زمینه ظهور حضرت مهدی(عج) با حضور کارشناس دکتر عالی با همکاری شهرداری شاهین‌شهر در تالار شیخ بهایی شاهین‌شهر است.

وی ادامه داد: 13 بهمن‌ماه؛ روز انقلاب اسلامی، مردم‌سالاری دینی است که در این روز نمایشگاه فرهنگسرای اشراق افتتاح و مراسم جشن انقلاب در تمامی مدارس روستاهای مرکزی برگزار می‌شود همچنین دیدار از خانواده جانبازان سیاسی زندان‌های دولت طاغوت در شهرستان نیز جزو برنامههای این روز است. همچنین 14 بهمن‌ماه، روز انقلاب اسلامی، هویت ملی، علم و فن‌آوری است که با اجرای کنسرت موسیقی محلی و برگزاری گردهمایی مددجویان در گلزار مطهر شهدای گمنام شاهین‌شهر به استقبال آن می‌رویم.

نجیمی بیان کرد: 15 بهمن‌ماه روز انقلاب اسلامی، استحکام خانواده، زنان و سبک زندگی ایران اسلامی است. برگزاری جشن دخترانه در روستاهای بخش شهرستانی، گردهمایی سیاسی، دیدار با خانواده زن سرپرست خانوار، همایش نقش زن در اقتصاد مقاومتی، مراسم جشن انقلاب ویژه کودکان از جمله برنامه‌های این روز است. 16 بهمن‌ماه، روز انقلاب اسلامی، ایمان، جهاد و شهادت است که دیدار از خانواده معزز شهدا در روستاهای بخش مرکزی، اعزام کاروان زیارتی به قم و جمکران و مرقد مطهر حضرت امام خمینی(ره) برای مدد جویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)، غباررویی و عطرافشانی 32 گلزار شهدا با قرائت زیارت عاشورا با حضور مسئولان، برگزاری مسابقه حفظ قرآن کریم، مراسم بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در مسجد فاطمیه(س) با سخنرانی حداد عادل، پیاده‌روی خانوادگی در شهرستان میمه، بازدید از سرای سالمندان، برگزاری مسابقه 20 سوره از قرآن کریم در شهر گرگاب از جمله برناه های این روز است.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان شاهین‌شهر و میمه افزود: 17 بهمن‌ماه، روز انقلاب اسلامی، عدالت گستری و حکومت حضرت مهدی(عج) است که با شرکت در نماز عبادی سیاسی جمعه، اکران رایگان فیلم‌های انقلابی در تالار شاهین طلایی به استقبال آن می‌رویم. 18 بهمن‌ماه، روز انقلاب اسلامی، نصرت فرهنگی، عدالت و تمدن اسلامی، برگزاری محفل انس با قرآن کریم با حضور قاری برجسته بین‌المللی سید طباطبایی، اهدا کتاب در مدارس، برگزاری جشن من یک انقلابی هستم از برنامه‌هی این روز است.

وی گفت: 19 بهمن‌ماه، روز انقلاب اسلامی، اقتدار و استکبارستیزی است. برگزاری نشست با خواهران بسیجی با نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی شهرستان‌های شاهین‌شهر، برخوار و میمه، برگزاری مراسم جشن شهرداری در ورزشگاه کوثر، اعزام ویژه اکیپ‌های رایگان پزشکی به روستاها، برگزاری نمایشگاه نقاشی در سطح شهر از جمله‌ برنامه‌هایی است که در این روز برگزار می‌شود. 20 بهمن‌ماه، روز انقلاب اسلامی، خودباوری جامعه دینی است. برگزاری مراسم جشن بزرگ انقلاب، برگزاری مسابقه فوتبال، برگزاری شب شعر و تصویرسازی و مستندسازی انقلاب در شهر گز و دیدار از جانبازان معزز در دستور کار برنامه‌های آن روز است.

نجیمی اظهار کرد: 21 بهمن‌ماه، روز انقلاب اسلامی، اتحاد و عزم ملی و وحدت و انسجام امت اسلامی است. مراسم جشن انقلاب در محله پردیس، جشن انقلاب برای عموم مردم، نورافشانی هم‌زمان با تکبیر امت حزب‌الله، مراسم تجلیل از قهرمانان ورزشی، همایش پیاده‌روی، نشست‌های تخصصی شعر و ادب، تجلیل از 12 خانواده شهید ورزشکار برای ملت فهیم و ارزشمند ایران برگزار می‌شود. 22 بهمن‌ماه، روز انقلاب اسلامی، استقلال، آزادی جمهوری اسلامی است. برپایی مراسم باشکوه راهپیمایی 22 بهمن در سطح شهرستان، هم‌خوانی قرآن کریم، برپایی ایستگاه فرهنگی در مسیر راهپیمایی، برپایی ایستگاه صلواتی، اجرای سرود 1357 نفری در روز راهپیمایی و همچنین اجرای 18 برنامه دیگر از جمله برنامه‌های این روز است.

وی یادآور شد: برگزاری مسابقه وبلاگ‌نویسی، ایستگاه نقاشی، همایش خانه‌های نورانی، مقاله‌نویسی، اجرای موسیقی پاپ، برگزاری 52 دوره مسابقه ورزشی در سطح شهرستان، اجرای تعداد 50 برنامه در طول دهه فجر انقلاب اسلامی، برپایی نمایشگاه عکس و سخنرانی در مدارس، نمایش‌نامه‌ خوانی، اکران  فیلم‌های انقلاب، محافل انس با قرآن کریم، مسابقات ختم قرآن، نمایشگاه دستاوردهای قاریان از دستاوردهای انقلاب و برپایی نمایشگاه در سالن اندیشه از دیگر برنامه‌های اجرایی در این ایام است.

captcha