توقع مردم از قلم قاضی، قلم و تراز امیرالمومنین(ع) است
کد خبر: 2901267
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۳
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی؛

توقع مردم از قلم قاضی، قلم و تراز امیرالمومنین(ع) است

گروه اجتماعی: دادستان کل کشور با بیان اینکه رأی خلاف شرع، اعتبار ندارد، گفت: مردم قضای ما را قضای امیرالمومنین(ع) می‌دانند و توقع آنان از قلم قاضی، قلم و تراز امیرالمومنین(ع) است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی دادستان کل کشور در مراسم معارفه دادستان عمومی و انقلاب اهواز که امروز پنجشنبه 7 اسفند برگزار شد، با بیان اینکه تفاوت ارتش، سرباز، جنگ و... در همه دنیا با ما در قداست است، گفت: هیچ قدسیتی جز در پرتو ارتباط با قدوس رخ نمی‌دهد.

دادستان کل کشور با بیان اینکه رأی خلاف شرع، اعتبار ندارد، گفت: مردم قضای ما را قضای امیرالمومنین(ع) می‌دانند و توقع آنان از قلم قاضی، قلم و تراز امیرالمومنین(ع) است.

رئیسی با اشاره به شرایط استان خوزستان، عنوان کرد: استان خوزستان از لحاظ اختصاص نیروی انسانی اداری و قاضی در اولویت است و اختصاص قاضی به استان حتما پیگیری می‌شود و از سوی دیگر نیز قضاتی که سالهای زیادی در خوزستان حضور داشتند و متقاضی حضور در مراکز دیگر هستند، امکان انتقال داشته باشند.

رئیسی افزود: اعتماد و رضایت مدیران و بزرگان به خوزستان سرمایه ای بسیار با ارزش است و نشان از تلاش، اخلاص و پیگیری آنها دارد.

در ادامه این مراسم نیز حسین پویا، دادستان اهواز اظهار کرد: محوریت مدیریت ما اخلاق است و بر همین محوریت ادامه می دهیم. آنچه در دادسرا بر آن تاکید داریم اصرار بر حفظ نظم کاری و امور اداری است که مورد تایید ریاست قوه قضاییه است.

پویا ادامه داد: وظیفه اصلی دادستان برخورد با ناامنیها است. اعتقاد من بر این است که باید با افرادی که جرم می کنند و جرم خود را تکرار می کنند، برخورد جدی صورت گیرد و برای جلوگیری از تکرار جرم به ویژه سرقت، باید حد سرقت را احیا کنیم.

در ادامه عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان اظهار کرد: اولین گام هر حکومتی با هر فرهنگ و قومیتی، ایجاد امنیت در جامعه است. استقرار هر حکومتی بر ستون است و اصلی ترین ستون آن، امنیت است. اگر امنیت برقرار شود بقیه ستونها نیز برقرار می شوند. آخرین مجموعه ای که از کار باز می ایستد، نیروی انتظامی و گارد امنیتی است. در مجموعه های امنیتی یک بخش همچون نیروی انتظامی پیدا است و یک بخش پنهان است حداقل تا زمانی که نتیجه اعلام شود.

مقتدایی گفت: دادستانی در حقیقت بخش مدیریت بحران است و دادستان زمانی می تواند تصمیم بگیرد که همه مصلحتهای یک حکومت و یک جامعه و تمام مسائل شرعی و قانونی را در نظر گرفته باشد.

استاندار خوزستان عنوان کرد: دو نوع مدیریت داریم؛ یک نوع مدیریت تصمیم سازی و تصمیم گیری می کند و یک نوع دیگر، مدیریت بحران است. این نوع مدیریت در قوه قضاییه به دست دادستان است که باید در عمل تصمیم بگیرد و زمانی که سریع تصمیم می گیرد در عین حال باید بهترین تصمیم باشد.

استاندار خوزستان گفت: دادستان زمانی می تواند تصمیم بگیرد که همه مصلحتهای یک حکومت و یک جامعه و تمام مسائل شرعی و قانونی را در نظر گرفته باشد.

captcha