مراکز آموزشی باید بر اساس فرهنگ اسلامی مدیریت شوند
کد خبر: 2909747
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۰
آیت‌الله صفایی بوشهری؛

مراکز آموزشی باید بر اساس فرهنگ اسلامی مدیریت شوند

گروه سیاسی: امام جمعه بوشهر تاکید کرد: مراکز آموزش و پرورش و آموزش عالی ما باید از پیش دبستانی باید بر اساس فرهنگ اسلامی و شاخص‌های تربیت اسلامی طراحی و مدیریت شوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر، هشتم اسفندماه در خطبه اول نماز جمعه این هفته بوشهر با اشاره به ابعاد وفاداری در دین مبین اسلام اظهار کرد: وفاداری عهدی است که با خدا و با انسان بسته می شود و عهدی که انسان با خدمت در جامعه می بندد و واجب است انسان به آن وفادار و پایبند بماند.

یکی از آیات الهی ازدواج است
نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر با تأکید بر اهمیت وفاداری زن و مرد در ازدواج و تشکیل کانون خانواده بیان کرد: یکی از آیات الهی ازدواج است و عهد و پیمانی که بین زن و شوهر در ازدواج بسته می شود وفاداری است در نتیجه یک کانون پر از محبت و صمیمیت همراهی و همگامی در زندگی تشکیل می شود و زن و شوهر در پیمان زندگی باید نسبت به هم وفادار باشند و نیز خداوند بین زن و مرد مودت و رحمت قرار داد تا در کنار یکدیگر به آرامش برسند و در کانون خانواده که یک کانون مقدس است؛ زن نسبت به شوهر و مرد نسبت به همسر و فرزندان نسبت به پدر و مادر خود وفادار بمانند.

وی با تأکید بر اهمیت ازدواج و حفظ و صیانت زن در خانواده اضافه کرد: انسان در پرتو ازدواج نصف دین او کامل می شود و نصف دیگر را باید حفظ کند؛ وفاداری زن نسبت به شوهر در امور خانه و تربیت فرزندان و حفظ دین در عهدی است که در ازدواج بسته می شود؛ زن باید در حفظ حریم و عفت خود در جامعه و اجتماع نسبت به شوهر وفادار باشد که نشان از ایمان و تقوای زن است.

آیت‌الله صفایی بوشهری به وفاداری زن در حفظ امور مالی خانواده اشاره کرد و با بیان اینکه همسران می توانند با مدیریت صحیح امور مالی و اقتصادی خانواده را حفظ کنند ادامه داد: تربیت فرزند و تولید نسل از وفاداری زن نسبت به شوهر است و می تواند فرزند را با تربیت دینی و اخلاقی و در راه کسب علم و خدمت به مردم آماده سازد.

جامعه اسلامی باید دارای فرهنگ اسلامی و شاخصه های رشد باشد
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر در خطبه های دوم نماز جمعه با اشاره به 8 اسفند روز امور تربیتی و تربیت اسلامی بیان داشت: جامعه اسلامی باید دارای فرهنگ اسلامی و دارای شاخصه های رشد باشد هم در مراکز تربیتی و آموزشی و هم در دانشگاهها زیرا شخصیت انسان در این مراحل شکل می پذیرد و  جامعه ای که دارای طراحی و مهندسی تربیتی بر اساس اسلام نباشد مانند جوامع غرب دچار بحران خواهد شد.

امام جمعه بوشهر ادامه داد و تاکید کرد:  اگر بخواهیم جامعه‌ای الهی با شاخصه‌های رشد داشته باشدم باید جامعه ما دارای فرهنگ و تربیت اسلامی باشد و مراکز آموزش و پرورش و آموزش عالی ما باید از پیش دبستانی باید بر اساس فرهنگ اسلامی و شاخص‌های تربیت اسلامی طراحی و مدیریت شوند و تهاجم فرهنگی دشمن نیز این مراکز و سن نوجوانی و جوانی را نشان گرفته‌اند.

تخریب اخلاق و معنویت جوانان اسلامی یکی از برنامه‌های دولت‌های غرب است
نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های دولت های استکبارغرب علیه اسلام، تخریب اخلاق و معنویت جوانان اسلامی است لذا باید امور تربیتی در مدارس تقویت شود و اگر تنها به علم توجه شود این علم بدون اخلاق اسلامی در آینده متوقف خواهد شد و به آموزش و پرورش کشور سفارش می‌کنم در رابطه با امور تربیتی و معنوی دانش‌آموزان بر اساس هدایت‌های مقام معظم رهبری برنامه‌ریزی کنند.

امام جمعه بوشهر با یادآوری چهاراسفند روز احسان و نیکوکاری و با گرامیداشت سالروز تأسیس کمیته امداد به فرمان امام خمینی(ره) به رزمایش پیامبراعظم(ص) در آبهای نیلگون خلیج فارس و تنگه هرمز اشاره کرد و افزود: رزمایش در حجم بالای اقتدار نظامی آمادگی دفاعی ایران را در مقابل تهاجم بیگانگان نشان می دهد و این پیام را می رساند که ملت ایران همیشه آماده است با تمام توان و نیروی خود در مقابل تهاجم و تعرض دشمن دفاع کند.

وی اضافه کرد: رزمایش پیامبراعظم(ص) پیام صلح و دوستی به دوستان و نشان از اقتدار و مقاومت در مقابل دشمنان است.

آیت الله صفایی بوشهری در پایان به رزمایش پدافند غیرعامل در استان بوشهر اشاره کرد و افزود: پدافند غیرعامل یکی دیگراز ابزارهای مهم در فضای امنیتی و اجتماعی نظام است و باید با یک طراحی و برنامه ریزی در عرصه های مختلف نظامی و غیرنظامی آموزش و مدیریت شود.

captcha