تواضع؛ ویژگی بارز آیت‌الله مولانا/ چهره‌ای که آن‌طور که باید معرفی نشد
کد خبر: 2935077
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۸
نجفی‌بروجردی اظهار کرد:

تواضع؛ ویژگی بارز آیت‌الله مولانا/ چهره‌ای که آن‌طور که باید معرفی نشد

گروه اجتماعی: مدیر حوزه علمیه ولی‌عصر(عج) با اشاره به تواضع آیت‌الله مولانا بروجردی، گفت: تواضع ایشان باعث شد آن‌گونه که باید و شاید، جایگاه وی در بروجرد و جاهای دیگر شناخته نشد و ضرورتاٌ آن‌گونه که باید، معرفی و دیده نشدند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، حجت‌الاسلام سعید نجفی‌بروجردی، نوه مرحوم آیت‌الله العظمی شیخ علی محمد نجفی بروجردی(ره) در جمع خبرنگاران در بیان ابعاد شخصیتی آیت‍الله مولانا بروجردی با بیان این‌که آن‌چه در آیت‌الله مولانا مشهود است جامعیت ایشان است، گفت: مولانا 18 سال شاگرد جد ما آیت‌الله العظمی شیخ علی محمد نجفی‌بروجردی(ره) بودند و در واقع یکی از دو شاگرد مبرز ایشان محسوب می‌شدند.

وی افزود: آیت‌الله مولانا همچنین یک منبری برجسته هستند و شهادت می‌دهند که ایشان از جوانی منبر تکراری نداشتند و بسیار مسلط و در این حوزه توانمند بودند. به‌گونه‌ای که آیات عظام مثل آیت‌الله گلپایگانی و آیت‌الله مرعشی‌نجفی منبر هفتگی و مناسبتی که داشتند حاج آقا مولانا منابر آنان را برگزار می‌کردند .
  نجفی‌بروجردی اضافه کرد: آن‌چه در آیت‌الله مولانا مشهود است جامعیت ایشان است. معمولاٌ آقایان، طلبه‌ها، فضلاء و علماء در یک رشته خاصی متبحر می‌شوند ایشان هم در زمینه فقه، در زمینه اعتقادات، شعر و .. ماهر بودند.
وی ادامه داد: مولانا حتی به علم جفر مسلط هستند ولی به‌دلایلی عهد بسته و جریمه سنگینی برای خودشان در نظر گرفته بودند که اگر این علم را برای کسی به‌کار برند از بروجرد تا مشهد پیاده مشرف شوند.
نوه مرحوم آیت‌الله العظمی شیخ علی محمد نجفی بروجردی(ره) گفت: ایشان مدتی را هم امام جمعه شهر «رومیشیه» کویت بودند و وقتی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران پیروز شد در راس هیاتی به محضر امام آمدند و اشعاری را هم که خود سروده بودند در وصف امام(ره) قرائت کردند که آن زمان در روزنامه جمهوری اسلامی چاپ شد.
وی افزود: سخنرانی‌های آتشین و قرائت سروده در محضر امام خمینی(ره) و دیدار با ایشان موجب گردید تا دولت کویت آیت‌الله مولانا را به‌عنوان یک عنصر سیاسی از کویت اخراج نماید ضمن این‌که ایشان شخصاٌ سیاسی نیستند و نبودند.
نجفی‌بروجردی با بیان این‌که  آیت‌الله مولانا هرچه علم‌شان بالا می‌رفت از تواضع‌شان کم نمی‌شد، گفت: این یک جنبه مثبت دارد و یک جنبه منفی، جنبه منفی آن شاید همین باشد که آن‌گونه که باید و شاید، جایگاه ایشان در بروجرد و جاهای دیگر شناخته نشده و ضرورتاٌ آن‌گونه که باید، معرفی و دیده نشدند. 
مدیر حوزه علمیه ولی‌عصر(عج) در پایان یاداور شد:  آیت‌الله مولانا واقعاٌ در تمام ابعاد خستگی‌ناپذیرند. زیرا ممکن است فردی منبری باشد ولی محقق نباشد و یا بر عکس. اما ایشان هم منبری توانمند، محققی پر تلاش، فقیه و اصولی و خطیبی توانا هستند و من یک سالی شاگرد ایشان در «شرح تجرید» بودم.

captcha