گرامیداشت مراسم معنوی لیلة‌الرغائب در «مریلند»
کد خبر: 3208992
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۶

گرامیداشت مراسم معنوی لیلة‌الرغائب در «مریلند»

گروه بین‌الملل: مراسم معنوی نخستین شب جمعه ماه رجب‌المرجب موسوم به لیلة‌الرغائب(شب آرزوها) با حضور جمعی از مسلمانان ساکن ایالات متحده آمریکا، در «مرکز فرهنگی و مدنی ترکی ـ آمریکایی» واقع در ایالت «مریلند» این کشور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی Trthaber، به مناسبت اولین شب جمعه ماه رجب‌المرجب موسوم به لیلة‌الرغائب، مراسم معنوی لیلةالرغائب (شب آرزوها)  در مرکز فرهنگی و مدنی ترکی ـ‌ آمریکایی واقع در ایالت مریلند همراه با اقامه نماز و دعاخوانی برگزار شد.

در این مراسم علاوه بر حضور تعداد زیادی از مسلمانان ایالت مریلند، حدود 300 تن از مسلمانان نیز از دیگر ایالت‌ها همچون ویرجینا و واشنگتن شرکت کرده بودند. 

در ادامه مراسم پس از اقامه نماز مغرب و عشاء و تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم، «یاشار چلاک»، مشاور امور دینی ایالت واشنگتن، خطاب به مسلمانانی که همراه با خانواده‌های خود در این مراسم حضور یافته بودند، از اهمیت این شب فرخنده سخن گفت.

گفتنی است، در این مراسم که بیشتر حاضرین آن را شهروندان ترکیه‌ای تشکیل می‌دادند، مسلمانانی از سایر ملل اسلامی نیز حضور داشتند.

captcha